Review of Tourism Administration Journal
Yazarlar: Mahmut Doğan KAMIŞ, Aziz Gökhan ÖZKOÇ
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Yiyecek içecek işletmeleri,Kalite algısı,Değer algısı,Risk algısı,Müşteri memnuniyeti
Özet: Araştırmanın amacı, üniversitelerde sunulan yiyecek içecek hizmetlerine yönelik kalite, değer, risk algısının ve müşteri memnuniyetinin ölçülmesidir. Böylelikle, uygulama alanlarında üretilen yiyecek ve içeceklerin, bu alanları kullanan tüketicilerdeki memnuniyet ya da memnuniyetsizlik, algıladıkları kalite, değer ve riskler ölçülerek ana kuruluş nedeni olan sosyal faydaya etkisi araştırılmıştır. Araştırma sonrası çıkan bulgular yorumlanarak uygulama alanındaki hizmetlerin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi adına öneri olarak sunulmuştur. Araştırmanın teorik kısmında detaylandırılan yiyecek içecek sektöründe müşterilerin kalite algısı, değer algısı, risk algısı ve müşteri memnuniyetine dair önermelerin ampirik bazda çözümlenmesi amacıyla, araştırma dahilinde alan araştırması yapılmış ve veriler anket yardımıyla toplanmıştır. Bu araştırma kapsamında Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesinde okuyan 383 öğrenci araştırmanın örneklemi için belirlenmiştir. Araştırmada anket formlarının üniversitenin öğrencilerine yüz yüze görüşme tekniği doldurulması amaçlanmıştır.