Uluslararası Güzel Sanatlar Eğitimi Araştırmaları Dergisi

Uluslararası Güzel Sanatlar Eğitimi Araştırmaları Dergisi

Dijital Çağda Görsel Kimlik Tasarlama: Logo ve Marka Olgusu

Yazarlar: Barıs Aydın , Ali Osman Alakuş

Cilt 3 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 53-62

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Görsel Kimlik,Logo,Logo Tasarımı,Marka,Kurumsal Kimlik

Özet: Sosyal birer varlık olan insanların, bir arada yaşamaları sonucu ortaya çıkan kimlik kavramında, ticaret ve üretim eylemlerinin artmasına istinaden şekilsel ve anlamsal olarak farklılaşmalar görülmektedir. Bununla beraber yirmi birinci yüzyılda pek çok kurumun görsel kimlik oluşturabilme gayesinde olduğunu gözlemlemek ya da bu görsel kimliğe sahip olan kurumların birçoğunun ise görünen yüzlerini değiştirme çabasında olduğunu ifade etmek mümkündür. Bu durumun ortaya çıkmasının başlıca sebepleri olarak; küreselleşmeyle beraber hedef kitleye ulaşma kaygısının, kurumsal imajın ve güncellenme gibi olguların ön plana çıkması gösterilebilir. Bu da kurumsal kimliğin var olabilmesi için görsel kimliğin ilk adımı olan logo, amblem ya da logotype tasarımlarını öne çıkarmakla beraber, bu unsurların etkili bir şekilde tasarlanması, kurumun/kuruluşun marka değerinin bilinirliğinin artması ve bireyler tarafından akılda kalıcılığı açısından etkili bir öneme sahip olduğu söylenebilir. Gündelik hayatta kurumsal markaların sahip olduğu amblem, logotype ya da logoların görsel veriler olarak hedef kitlenin zihnine hücum etmekte olduğu görülmektedir. Bunun nedeni olarak; çağımızda iletişim ağının, teknolojik gelişmelere paralel olarak gün geçtikçe artması ve çeşitlenmesi gösterilmektedir. İnsanoğlunun içinde bulunduğu bu görsel değişimden kuskusuz logo/amblem/logotype tasarımlarının da etkilendiği ifade edilebilir. Zihnimiz bu tasarımlar ile sürekli iletişim ve etkileşim içindedir. Ancak, yaşamımızın teknoloji ve internet ile çevrelendiği bu çağda görsel algımız hızlı bir biçimde değişim göstermektedir. Bu değişimle beraber kurumların, hedef kitlenin zihnine yerleşebilmek ve o noktada kalma sürekliliği oluşturmak için marka bağlılığı gerçekleştirmek, en büyük amacı durumundadır. Bu hedefe ulaşabilmek için de kurumlar/kuruluşlar amblem, logotype ve logo tasarımlarından yararlanmaktadır. Başarılı bir kurumun markalaşma süreci, etkili ve sahip olması gereken estetiksel ve grafiksel özellikleri barındıran bir logoya sahip olmasından geçmektedir. Bu çalışma; bir logonun kurumun görsel kimliğinin markalaşma olgusu üzerindeki etkisini analiz etmektedir. Ayrıca, “Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi” logosu markalaşma sürecine uygulama örneği olarak tercih edilmiştir. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Dijital Çağda Görsel Kimlik Tasarlama: Logo ve Marka Olgusu}, volume={3}, number={53–62}, publisher={Uluslararası Güzel Sanatlar Eğitimi Araştırmaları Dergisi}, author={Barıs Aydın , Ali Osman Alakuş}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Barıs Aydın , Ali Osman Alakuş. (2020). Dijital Çağda Görsel Kimlik Tasarlama: Logo ve Marka Olgusu (Vol. 3). Vol. 3. Uluslararası Güzel Sanatlar Eğitimi Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Barıs Aydın , Ali Osman Alakuş. Dijital Çağda Görsel Kimlik Tasarlama: Logo ve Marka Olgusu. no. 53–62, Uluslararası Güzel Sanatlar Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 2020.