Uluslararası Güzel Sanatlar Eğitimi Araştırmaları Dergisi

Uluslararası Güzel Sanatlar Eğitimi Araştırmaları Dergisi

Resim-İş (Görsel Sanatlar) Öğretmeni Yetiştirmede Özgün Bir Model: Çapa Resim Seminerleri

Yazarlar: Vedat Özsoy , Nurhayat Güneş

Cilt 3 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 35-52

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Çapa Resim ve Müzik Seminerleri,Sanat Eğitimi,Görsel Sanatlar Eğitimi,Sanat Öğretmeni Yetiştirme Programları,Öğretmen Yetiştirme Programları

Özet: Sanat eğitiminin niteliğini etkileyen en önemli faktörler arasında nitelikli öğretmenler ve eğitim programı ile öğretimin kalitesi yer almaktadır. Bu anlamda sanat eğitimcisi yetiştirmede geçmişten günümüze bazı modeller denenmiştir. Bu makale, sanat eğitimcisi yetiştirmede özgün bir model olarak karşımıza çıkan Çapa Resim ve Müzik Seminerlerinin neden başlatıldığını, nasıl bir model olduğunu etraflıca tanımlamayı ayrıca bugünkü Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri için temel oluşturması sebebiyle bu liselerle arasındaki benzerliklerini ortaya koymayı amaçlamıştır. Bu bağlamda tarihin tozlu sayfalarında kalan seminerleri tanıtmak görsel sanatlar eğitimi ve sanat eğitimcisi yetiştirme alanına büyük bir katkı getireceği düşünülmektedir. Nitel bir araştırma olan bu araştırmada veriler, doküman incelemesi ve görüşme tekniği ile sağlanmıştır. Görüşmeler Resim ve Müzik Seminerlerinden mezun olan yedi kişi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öncelikle Türkiye’de öğretmen yetiştirme programlarının tarihçesine genel bir çerçeveden bakılmış, ardından sanat eğitimcisi yetiştirme çalışmaları ve onun içerisinde Çapa Resim ve Müzik Seminerleri odağa alınmıştır. Seminerlerin açılışından kapanışına kadar olan süreç, alanyazında yeterli bilgiler içeren bir yayına rastlanmaması sebebi ile çoğunlukla, seminerlerden mezun olarak çeşitli dönemlerde sürece tanıklık eden kişilerle yapılan görüşmelerden elde edilen verilerle yapılandırılmıştır. Daha sonra Güzel Sanatlar Liseleri ve Çapa Resim ve Müzik Seminerleri karşılaştırmasına yer verilmiştir. Son olarak bu bilgiler ışığında seminerler ile yakalanan niteliğin Güzel Sanatlar Liselerinde devamının sağlanamadığı sonucuna ulaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Resim-İş (Görsel Sanatlar) Öğretmeni Yetiştirmede Özgün Bir Model: Çapa Resim Seminerleri}, volume={3}, number={35–52}, publisher={Uluslararası Güzel Sanatlar Eğitimi Araştırmaları Dergisi}, author={Vedat Özsoy , Nurhayat Güneş}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Vedat Özsoy , Nurhayat Güneş. (2020). Resim-İş (Görsel Sanatlar) Öğretmeni Yetiştirmede Özgün Bir Model: Çapa Resim Seminerleri (Vol. 3). Vol. 3. Uluslararası Güzel Sanatlar Eğitimi Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Vedat Özsoy , Nurhayat Güneş. Resim-İş (Görsel Sanatlar) Öğretmeni Yetiştirmede Özgün Bir Model: Çapa Resim Seminerleri. no. 35–52, Uluslararası Güzel Sanatlar Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 2020.