Uluslararası Güzel Sanatlar Eğitimi Araştırmaları Dergisi

Uluslararası Güzel Sanatlar Eğitimi Araştırmaları Dergisi

Güzel Sanatlar Lisesi Öğretmen ve Öğrencilerinin Güzel Sanatlar Eğitimi Yetenek Sınavlarına ve Uygulanan Baraj Puanlarına İlişkin Görüşleri ve Motivasyonlarına Etkisi

Yazarlar: Selma Taşkesen

Cilt 3 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 14-34

Konular:-

Anahtar Kelimeler:Sanat eğitimi,Yetenek sınavı,Baraj puanı,Motivasyon

Özet: Bu araştırmada, Eğitim Fakültelerinin Güzel sanatlar eğitimi bölümleri yetenek sınavlarına başvurmak için gerekli olan baraj puanları ile ilgili Güzel Sanatlar Lisesi Öğretmen ve öğrencilerinin görüşlerini ve çözüm önerilerini tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemi ile desenlenmiş, verilerin çözümlenmesinde ise betimsel analiz kullanılmıştır. Çalışma 2019- 2020 Eğitim–öğretim yılında Erzincan ili Güzel Sanatlar Lisesinde Uygulanmıştır. Araştırmada veri kaynağı olarak Güzel Sanatlar Lisesinden 17 branş öğretmeni ve resim-müzik bölümleri olmak üzere 12. Sınıfa devam eden 37 öğrencinin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmanın verileri öğretmen ve öğrenciler için ayrı ayrı hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz aracılığıyla çözümlenmiştir. Verilerinin incelenmesi sonucunda öğretmenlerin büyük çoğunluğunun liseden üniversiteye geçişte yetenek sınavı ile girilen bölümlerde uygulanan baraj puanının gerekli olduğunu, yetenek sınavlarına başvurabilmek içinYÖK tarafından koyulmuş mevcut baraj puanının yeterli olduğunu, ancak uygulanması düşünülen başarı puanı sıralamasının öğrencilerin ve kendilerinin motivasyonlarını olumsuz yönde etkilediğini belirtmişlerdir. Görüşlerine başvurulan öğrencilerin çoğunluğu ise liseden üniversiteye geçişte yetenek sınavı ile girilen bölümlerde uygulanan baraj puanının gereksiz olduğunu, yetenek sınavlarına girebilmek içinYÖK tarafından koyulmuş mevcut baraj puanının yeterli olduğunu, bu bölümlerde uygulanan baraj puanlarının her üniversitede sabit olması gerektiğini belirterek, uygulanması düşünülen başarı puanı sıralamasının ise kendileri için çok yüksek ve imkansız olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca baraj puanları ile ilgili sürekli değişiklik yapılmasının motivasyonlarını olumsuz yönde etkilediğini belirtmişlerdir. Güzel sanatlar lisesi öğretmen ve öğrencileri başarı puanı sıralamasının, yetenekli öğrencilerin açıkta kalmasına sebep olacağından uygulanmaması gerektiği düşüncelerine bağlı olarak ileri sürdükleri çözüm önerisi ise, Güzel sanatlar Lisesi öğrencilerinin başarı durumları dikkate alınarak öğrencilerin başarabilecekleri bir başarı sıralaması belirlenmesi yönündedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Güzel Sanatlar Lisesi Öğretmen ve Öğrencilerinin Güzel Sanatlar Eğitimi Yetenek Sınavlarına ve Uygulanan Baraj Puanlarına İlişkin Görüşleri ve Motivasyonlarına Etkisi}, volume={3}, number={14–34}, publisher={Uluslararası Güzel Sanatlar Eğitimi Araştırmaları Dergisi}, author={Selma Taşkesen}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Selma Taşkesen. (2020). Güzel Sanatlar Lisesi Öğretmen ve Öğrencilerinin Güzel Sanatlar Eğitimi Yetenek Sınavlarına ve Uygulanan Baraj Puanlarına İlişkin Görüşleri ve Motivasyonlarına Etkisi (Vol. 3). Vol. 3. Uluslararası Güzel Sanatlar Eğitimi Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Selma Taşkesen. Güzel Sanatlar Lisesi Öğretmen ve Öğrencilerinin Güzel Sanatlar Eğitimi Yetenek Sınavlarına ve Uygulanan Baraj Puanlarına İlişkin Görüşleri ve Motivasyonlarına Etkisi. no. 14–34, Uluslararası Güzel Sanatlar Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 2020.