Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi
Yazarlar: Hasan Şafak SÖNMEZ
Konular:İletişim
Anahtar Kelimeler:Dijital Ortamda Halkla İlişkiler,Bloglar,Kurumsal Bloglar,Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kurumsal Bloglar
Özet: 21. yüzyılla birlikte hayatımıza giren, nispeten yeni bir iletişim ortamı olan kurumsal bloglar, örgütlerin kamularıyla bilgi paylaşımı, marka bilinirliği ve marka sadakati geliştirmek, iyi bir imaj oluşturmak, örgütün itibarına katkıda bulunmak gibi sağladığı faydalarıyla önemli bir halkla ilişkiler aracı olarak kullanılmaktadır. Halkla ilişkiler alanı içinde önemli bir konuma sahip olan kurumsal blogların ülkemizde ki güçlü markalar tarafından uygulamalarının ne boyutta olduğunun ortaya konması önemli bir konudur. Bu sebeple kurumsal blogların ülkemizin ekonomik açıdandeğerli markaları tarafından kullanılıp kullanılmadığı, kullanılıyorsa bir halkla ilişkiler aracı olarak ne ölçüde etkin kullanıldığı ve mevcut blog uygulamalarının kurumsal blog kriterlerine uygunluğunun saptanması bu çalışmanın sorularını ve amacını oluşturmaktadır. Bu kapsamda, 2019 yılında Brand Finance tarafından hazırlanan “Türkiye’nin En Değerli 100 Markası Raporu”nda geçen ilk 25 marka, blog kalite endeksinden faydalanılarak (blog yazarı/kaynağı, içerik, etkileşim, kullanım kolaylığı ve virallik ve bağlanabilirlik) içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Elde edilen bulgular neticesiyle kurumsal blogların, halkla ilişkiler açısından henüz standart bir uygulama aracı olmasa da bazı şirket ve markalar tarafından ikna edici ve bilgilendirici olma fonksiyonları sebebiyle kullanıldığı, markalar arasında tam anlamıyla bir bloglaşma kültürünün henüz oluşmadığı sonucuna varılmıştır.