Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi

Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi

DİJİTAL MEDYA STRATEJİSİ OLARAK NÜFUZ PAZARLAMASI: Y KUŞAĞI BİREYLER ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yazarlar: Yankı ERGÜL, Ezgi EYÜBOĞLU

Cilt - , Sayı 16 , 2020 , Sayfalar 161 - 183

Konular:İletişim

Anahtar Kelimeler:Dijital pazarlama,Sosyal medya,Nüfuz pazarlaması,Tüketici tutumu,Y kuşağı

Özet: Bu çalışmanın amacı; dijital medyada nüfuzlu bireylerin kaynak pozisyonunda olduğu nüfuz pazarlamasına karşı, Y kuşağı tüketicilerin tutum ve algılarını incelemektir. Bu bağlamda katılımcılardan; nüfuzlu bireylerin sahip oldukları kaynak çekiciliği, güvenilirliği ve uzmanlığı özellikleriyle ilgili görüşleri alınarak nüfuz pazarlamasıyla ilgili algıları; ilgi çekici, bilgilendirici, sinirlendirici, güvenilir ve ekonomik olmak üzere 5 alt başlıkta incelenmiştir. Katılımcıların nüfuzlu kavramına yönelik tanımlarını öğrenmek, nüfuz pazarlamasını hangi kavramlar üzerinden değerlendirdikleri ve bu kavramlara ne tür anlamlar atfettikleri ortaya konulmuştur. Bu doğrultuda, İstanbul Anadolu Yakasında ikamet eden 6 farklı grup, toplam 42 kişiyle odak grup görüşmesi yapılmıştır. Veriler senaryolaştırılarak, araştırma sorularına ve yararlanılan ölçeklerin alt başlıklarına göre ayrıştırılarak analiz edilmiştir. Yapılan bu analiz sonucunda katılımcıların, nüfuzlu birey ve nüfuz pazarlaması algılamalarıyla ilgili ortak birçok düşünce olduğu tespit edilmiştir. Nüfuz pazarlamasının hedeflenen başarısının kaynağın uzmanlığı ve güvenilirliği ile doğrudan alakalı olduğu ve dikkat çekiciliği arttırdığı, diğer taraftan katılımcıların nüfuz pazarlaması çalışmalarına karşı tutumu; çalışmalarda yer alan nüfuzlu bireyin marka veya ürünle uyumlu olması, objektif ve samimi bir dil kullanılması, ekonomik açıdan tüketiciye fayda sağlaması konularının ön plana çıktığı tespit edilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={DİJİTAL MEDYA STRATEJİSİ OLARAK NÜFUZ PAZARLAMASI: Y KUŞAĞI BİREYLER ÜZERİNE BİR İNCELEME}, number={161–183}, publisher={Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi}, author={Yankı ERGÜL,Ezgi EYÜBOĞLU}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Yankı ERGÜL,Ezgi EYÜBOĞLU. (2020). DİJİTAL MEDYA STRATEJİSİ OLARAK NÜFUZ PAZARLAMASI: Y KUŞAĞI BİREYLER ÜZERİNE BİR İNCELEME. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi.
MLA
KOPYALA
Yankı ERGÜL,Ezgi EYÜBOĞLU. DİJİTAL MEDYA STRATEJİSİ OLARAK NÜFUZ PAZARLAMASI: Y KUŞAĞI BİREYLER ÜZERİNE BİR İNCELEME. no. 161–183, Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi, 2020.