Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi

Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi

Çocuk Edebiyatına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yazarlar: Sedat KARAGÜL

Cilt 3 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 203 - 226

Konular:Sosyal

DOI:10.47935/ceded.836154

Anahtar Kelimeler:Çocuk edebiyatı,Çocuk edebiyatına yönelik tutum,Ölçek geliştirme,Geçerlik,Güvenirlik

Özet: Bu çalışmanın amacı, çocuk edebiyatına yönelik tutumu belirlemeye olanak tanıyan bir ölçek geliştirmektir. 30 maddelik taslak ölçek; ilgili alanyazın taraması, uzman görüşleri ve gerçekleştirilen ön deneme doğrultusunda oluşturulmuş, ardından 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesinin farklı bölümlerinde öğrenim gören 314 öğretmen adayına uygulanarak geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Ölçeğin kapsam geçerliği, uzman görüşlerine başvurma ve ön deneme uygulaması yoluyla sağlanmaya çalışılmıştır. Yapı geçerliği için ise faktör analizi yapılmıştır. Faktör analizi sonucunda ölçeğin 3 faktörlü bir yapıya sahip olduğu belirlenmiş; iki madde yük değerleri düşük olduğundan, iki madde de içinde bulundukları faktörle ilişkili bulunmadığından ölçekten çıkarılmıştır. Böylece ölçek, 26 madde ve 3 faktörden oluşan bir yapıya sahip olmuştur. Ölçekte yer alan maddelerin toplamı ile faktörler arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson korelasyon katsayısına ilişkin istatistik tekniğinden yararlanılmıştır. Yapılan çözümleme sonucunda ölçeği oluşturan faktörlerin birbirleri ile olumlu ve anlamlı ilişki içinde olduğu görülmüştür. Ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,88 bulunmuştur. Çalışmada elde edilen bulgular doğrultusunda geliştirilen ölçeğin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı niteliği taşıdığı söylenebilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Çocuk Edebiyatına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması}, volume={3}, number={203–226}, publisher={Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi}, author={Sedat KARAGÜL}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Sedat KARAGÜL. (2020). Çocuk Edebiyatına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması (Vol. 3). Vol. 3. Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Sedat KARAGÜL. Çocuk Edebiyatına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. no. 203–226, Çocuk Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi, 2020.