Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Mustafa ORHAN, Burak SAYAR, Enis Baha BİÇER
Konular:Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri
DOI:10.46413/boneyusbad.774824
Anahtar Kelimeler:E-Sağlık,E-Sağlık Okuryazarlığı,Lisans ve Lisansüstü Öğrencileri,Sağlık Okuryazarlığı
Özet: Amaç: İnternet, genç bireyler arasında kullanımı yaygın bir araçtır. Bu araştırmada interneti yoğun olarak kullanan üniversite öğrencilerinin bu alanda geliştirmiş oldukları yetkinliklerin demografik veriler kapsamında incelenmesi ve farklılıkların tespit edilerek nereden kaynaklandığının ortaya koyulması amacı ile planlanmıştır. Gereç-Yöntem: Bu çalışmada tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak 260 sağlık bilimleri fakültesi öğrencisi ve 69 sağlık bilimleri enstitüsü öğrencinden veri toplanmıştır. Veri toplama iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde katılımcıların tanıtıcı özelliklerini belirlemek amacıyla 8 soru ikinci bölümde ise Norman ve Skinner (2006) tarafından geliştirilen ve Coşkun ve Bebiş (2015) tarafından Türkçe geçerlilik ve güvenilirliği yapılan 8 maddelik e-Sağlık okuryazarlık ölçeği yer almaktadır. Bulgular: Katılımcıların; %74,5’i kadın, %79,9’u 18-24 yaş aralığında, %79’unun öğrenim düzeyi lisans ve %48’i günlük 4 saat ve üstü internet kullandığı saptanmıştır. Katılımcıların %80,9’uaz bir kez internetten sağlık bilgisi aldığı saptanmıştır. Ölçeğin ortalama puanıdüşük 8 veyüksek 40 puan iken, çalışmamızda 29,17 olarak bulunmuştur. Lisans öğrencilerinin %76,9'u, lisansüstü öğrencilerinin %95,7'si internetten sağlık bilgisi aldığı tespit edilmiştir. Sonuç: Çalışma üniversite öğrencilerinin kendi sağlıkları hakkında bilgi toplama, işleme ve değerlendirme aşamalarında internet tabanlı kaynaklardan önemli ölçüde faydalandığını ortaya koymuştur.