Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi
Yazarlar: Adem BAYİRLİ
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
DOI:10.47994/usbad.830544
Anahtar Kelimeler:Singapur Eğitim Sistemi,Türk Eğitim Sistemi,Karşılaştırmalı Eğitim
Özet: Singapur, 20.yüzyılın ikinci yarısında çıktığı tarih sahnesinde yaptığı reformlarla hızla ilerlemiş ve gelişmişlik bakımından adını dünya sıralamalarında ilk sıralara yazdırmayı başarmıştır. Bu çalışmada PISA sonuçlarında ve Legatum Enstitüsü Gelişmişlik Endeksindeüst sıralarda yer alması sebebiyle Singapur Eğitim Sistemi incelenmek için seçilmiştir. İki ya da daha fazla ülkenin eğitim sisteminin incelenmesinde sistemin geneline yönelik verilerin kullanılmasının yanı sıra diğer ülkelerin eğitim sistemlerinin eğitim faaliyetlerinin gerçekleştiği kültür ve zaman bağlamından kopmadan karşılaştırmalı bir bakış açısıyla incelenmesi faydalı kabul edilir. Nitel araştırma yöntemlerinden literatür analizi tekniği kullanılan araştırmanın sonuçlarında merkezi yapıya sahip olan Singapur’da okullara az da olsa eğitim uygulamaları, politikaları ve finansmanında özerklik verildiği bilgisine ulaşılmıştır. Öğretmenlik mesleği içiniyi öğrenciler yönlendirilmiş ve mesleki kariyer aşamaları belirlenmiştir. Öneri olarak Türkiye’de de Singapur eğitim sistemindeki gibi öğretmenlik mesleğinin toplumsal statüsu arttırılmalı, öğretmenlik mesleği için istekli öğrenciler seçilip yetiştirilmelidir.