Bilgi Yönetimi
Yazarlar: Bülent YILMAZ, Sevim OZTİMURLENK
Konular:Bilgi, Belge Yönetimi
DOI:10.33721/by.798985
Anahtar Kelimeler:Duygusal Zekâ,Bilgi Davranışı,Bilgi Birikimi,Bilgi Kullanımı,Bilgi Paylaşımı,Akademisyenler,Hacettepe Üniversitesi
Özet: Duygular, sürekli insan etkileşimi içerdiğinden öğretme ve öğrenmede çok önemli bir rol oynar. Akademisyenler, duygusal zekâ (EI-Emotional Intelligence) ile sağladıkları eğitim uygulamalarına değer katabilir ve eğitim kalitesini yükseltebilirler. Bu çalışma akademisyenlerin bilgi davranışları üzerine keşfedici bir çalışmadır. Bu kullanıcı çalışması Hacettepe Üniversitesi'ndeki 103 akademisyenden anket formu ile toplanan ampirik verilere dayanmaktadır. Bu keşif çalışmasının amacı, duygusal zekânın akademisyenlerin bilgi davranışını etkileyen bir faktör olup olmadığını araştırmaktır. Daha ayrıntılı olarak, akademisyenlerin duygusal zekâ düzeyleri ile bilgi davranışları arasında bilgiyi elde etme, kullanma ve paylaşma açısından bir ilişki olup olmadığını incelemektedir. Çalışmanın sonuçları, EI'nin akademisyenlerin bilgi davranışını sadece bilgi paylaşım boyutu açısından etkileyen bir faktör olduğunu göstermiştir. Bu araştırma, yüksek duygusal zekâya sahip akademisyenler ile etkin ve doğru zamanda bilgi paylaşımı vizyonu arasındaki korelasyona vurgu yapmaktadır. Pratik bir uygulama olarak, etkin bir bilgi akışı sağlamak amacıyla, eğitim kurumları akademisyenlere daha fazla duygusal zekâ eğitim programları sunmak veya yüksek duygusal zekâ düzeyine sahip akademisyenleri işe almak gibi farklı yollar düşünebilirler.