Journal of Current Research on Educational Studies
Yazarlar: Murat TEKİN , İsmail DOĞAN - Melihşah KATMAN
Konular:-
DOI:10.26579/jocures.56
Anahtar Kelimeler:Fiziksel Aktivite,Çocuk,Yaratıcılık,Kendi Kendine Öğrenme
Özet: Bu çalışmanın amacı; Fiziksel Aktivitenin Çocukların Kendi Kendine Öğrenme ve Yaratıcılık Düzeylerine Etkisinin İncelenmesidir. Araştırma grubunu; Karaman ili Ermenek ilçesinde yer alan Hatice ve Hakkı Polat İlkokulu, Şehit Danış Tunalıgil İlkokulu ve Zehra Galip Sumra Atatürk İlkokulunda 1. 2. 3. ve 4. sınıfta yer alan 260’ı erkek 252’si kız toplam 512( yaş= 8.3184+1.27838 ) öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın amacına ulaşmak için Torrance(1966) yılında geliştirilen Aslan(2001) tarafında Türkçeye uyarlanan yaratıcılık ölçeği ve Fisher ve arkadaşları (2001) tarafından geliştirilen ve Kocaman ve arkadaşları (2004) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Kendi Kendine Öğrenmeye Hazıroluş (KKÖH) ölçeği veri toplamak için kullanılmıştır. Araştırmada ön test, son test ve izleme testinden oluşan basit deneysel desen kullanılmıştır. Verilerin çözüm ve yorumlanmasında, Kolmogorov-Smirnov testi, One-Way Anova for Repeated Measures ve tek faktörlü varyans analizi (One-Way Anova) ve Tukey testi, kullanılarak anlamlılık P<0,05 alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPSS (Statistical package for social sciences) paket programı kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda; TYDT ölçümlerinden şekilsel akıcılık, orijinallik, başlıkların soyutluluğu, zenginleştirme, erken kapamaya direnç, yaratıcı kuvvetler alt boyutu puan ortalamaları ve TYDT Sözel B formunda yer alan; akıcılık, esneklik ve orijinallik alt boyutu puan ortalamaları ve kendi kendine öğrenmeye hazır oluş puan ortalamaları son test lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur.