Journal of Current Research on Educational Studies

Journal of Current Research on Educational Studies

Nitel Araştırmalar İçin Doğru ve Etkili Veri Toplamanın Tartışılması

Yazarlar: Ali YILDIZ  

Cilt 10 , Sayı 2 , 2020 , Sayfalar 17-24

Konular:-

DOI:10.26579/jocures.55

Anahtar Kelimeler:Nitel araştırma,Veri toplama,Doküman incelemesi

Özet: Çalışmanın amacı, nitel araştırmalar için doğru ve etkili veri toplanmasını tartışmaktır. Çalışma için belirlenen yazılı dokümanların incelenmesi betimsel analiz yaklaşımına göre yapılmıştır. Konusunun uzmanı kişiler tarafından gözden geçirilmiş, orijinalliği kontrol edilmiş, düzenlenmiş, organize edilmiş pek çok doküman veri kaynağı olabilir ve bu dokümanların kullanılması nitel araştırmanın geçerliliğini ve güvenirliliğini artırabilir. Araştırmacıların nitel çalışmalarda doğru ve etkili veri toplamaları için çalışma grubuyla sürekli iletişim içinde olmaları, grubun her bakımdan uygun olduğu zamanı seçmeleri ve veri toplama araçlarının katılımcıların ilgileri ve fikirleri doğrultusunda tespit edilmesine özen göstermeleri gerekmektedir. Ayrıca katılımcıların gerçek düşüncelerini rahatlıkla belirtmeleri için cesaretlendirilmeleri gerektiği, çalışma sürecinde ve ortamında kendilerini rahat ve güvende hissetmeleri ve kayıt cihazlarının bazen caydırıcı olabileceği bilinmelidir. Nitel verilerin dokümanlardan sağlanması düşünülüyorsa ele alınan problemle ilgili ve gerekli olan birinci el belgelere öncelik verilmelidir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Nitel Araştırmalar İçin Doğru ve Etkili Veri Toplamanın Tartışılması}, volume={10}, number={17–24}, publisher={Journal of Current Research on Educational Studies}, author={Ali YILDIZ  }, year={2020} }
APA
KOPYALA
Ali YILDIZ  . (2020). Nitel Araştırmalar İçin Doğru ve Etkili Veri Toplamanın Tartışılması (Vol. 10). Vol. 10. Journal of Current Research on Educational Studies.
MLA
KOPYALA
Ali YILDIZ  . Nitel Araştırmalar İçin Doğru ve Etkili Veri Toplamanın Tartışılması. no. 17–24, Journal of Current Research on Educational Studies, 2020.