Journal of Current Research on Educational Studies
Yazarlar: Candaş GÖCEN - Salih ŞAHİN
Konular:-
DOI:10.26579/jocures.54
Anahtar Kelimeler:Coğrafya dersi müfredatı,Kültür konuları,Coğrafya dersi öğretim programları
Özet: Cumhuriyetin ilanından bugüne kadar her alanda olduğu gibi eğitimde de önemli değişimler yaşanmıştır. Eğitimin planlı bir yol haritası olan müfredatlar da bu değişimlerden etkilenmiştir. Araştırma, temelde coğrafya müfredatları içerisinde yer alan kültürel konuların geçmişten günümüze durumunu ele almaktadır. İnsan ve doğa arasındaki ilişki ve bu ilişkiden doğan mesken, tarım, ticaret, göç, nüfus artışı, ekonomik faaliyet, kültür gibi konular coğrafya eğitiminin merkezini oluşturur. Ancak coğrafya için temel inceleme alanı, insan ve doğal ortamın zaman içerisinde geçirdiği değişimler ve bunların neden ve sonuçlarıdır. Bu çalışmada, kültür konularının coğrafya müfredatlarında nasıl ve ne kadar yer aldığı ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda, doküman analizi yöntemi kullanılarak cumhuriyetin ilanından günümüze kadar uygulanan lise coğrafya dersi öğretim programları incelenmiştir. Araştırma sonucunda geçmişten günümüze coğrafya müfredatlarında kültür konularına yeterince yer verilmezken 2005 yılından itibaren müfredatta kültür konularına daha fazla yer verildiği görülmektedir.