Language Teaching and Educational Research
Yazarlar: Seray TANYER, Zafer SUSOY
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
DOI:10.35207/later.499153
Anahtar Kelimeler:Ikinci dilde yazma zorluğu,Zorluk kaynakları,Yazma performansı,Lisans öğrencileri
Özet: Türkiye'de, birinci sınıf hizmet öncesi İngilizce öğretmenleri, lisans programları boyuncaaz iki zorunlu derste ikinci dilde yazmayı öğrenmektedirler. Bu ortamda yapılan mevcut çalışma, İngilizce öğretmen adaylarının lisans programları sırasında ikinci dilde yazma zorluğu hakkındaki algılarını ve bu zorluklarla ilgili nedensel yüklemelerini incelemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca ikinci dilde yazmada algılanan zorluk derecesi / çeşitliliği ve yazma puanlarında arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçlar doğrultusunda vaka çalışması yaklaşımı benimsenmiştir. Üç araştırma sorusunu yanıtlamak için, bir Türk devlet üniversitesinin İngilizce Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 26 birinci sınıf öğretmen adayıyla derinlemesine görüşmeler yapılmış ve ilk ara sınav notları toplanmıştır. Bulgulara göre, öncelikle tüm görüşülen kişiler programdaki öğrencilerin ikici dilde yazarken zorluk yaşadıklarını kabul etmektedir. İkincisi, korelasyonel analizler algılanan ikinci dilde yazma güçlüğü sıklığı / çeşitliliği ile yazma puanları arasında negatif bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Son olarak, algılanan üç ana yazma zorluğu kaynağı belirlenmiştir: 1) öğrenci temelli kaynaklar, 2) eğitim uygulamaları ve eğilimleri ve 3) öğretim görevlisi temelli kaynaklar. Sonuç olarak, ikinci dilde yazmanın öğrenilmesi ve öğretilmesi ile ilgili çıkarımlar, tartışmalar ve öneriler mevcut bulgulara dayanılarak ele alınmıştır.