Language Teaching and Educational Research

Language Teaching and Educational Research

Dijital Bağımlılığa İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi ve Çözüm Önerileri

Yazarlar: Fatma AVCI, Hasan ER

Cilt 2 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 132 - 159

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

DOI:10.35207/later.602235

Anahtar Kelimeler:Dijital bağımlılık,Teknoloji,Öğretmen,Öğrenci,Aile

Özet: 21. yüzyılda meydana gelen teknolojik ilerlemeler hayatımızda çok büyük değişikliklere neden olmuştur. Günümüz çocukları, bebeklik dönemlerinden itibaren internet ve etkileşimli teknolojilerin yaygın biçimde kullanıldığı bir ortamda büyümektedirler. Dolayısıyla çok küçük yaşlardan itibaren dijital dünyayla tanışan ve bu dünya ile iç içe bir yaşam süren çocukları bu dünyadan uzaklaştırmak mümkün değildir. Bu durumda aile ve öğretmenlere düşen görev çocukların dijital ortamlarda güvenli ve bilinçli bir şekilde bulunmalarını sağlamaktır. Araştırma ile öğretmenlerin dijital bağımlılık hakkındaki bilgilerinin tespit edilmesi ve dijital bağımlılık geliştiren öğrencilerine ilişkin önerdikleri çözüm yollarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu araştırma, nitel araştırma türünde ve temel araştırma desenine dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada katılımcı grubunun belirlenmesinde kartopu/zincirleme örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcı grubunu, ülkemizin farklı illerinde görev yapan okul öncesi eğitim öğretmenleri ve sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeler yüzyüze, telefon görüşmesi ya da online olarak yapılmıştır. Araştırma kapsamında internet ortamında veri toplama sürecinin sonunda elde edilen veriler, içerik analizi tekniği kullanılarak çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Veriler ayrıntılı olarak analiz edilmiş, temalaştırma ve kodlama yoluyla sistematize edilerek yorumlanmış ve değerlendirilmiştir.Verilerin analizi sonucunda ortaya çıkan bulgulara bakıldığında, araştırmada öğretmenlerinin dijital bağımlılığına ilişkin düşünceleri analizi ile frekansıyüksek çıkan kod (f=16) “Teknolojik cihazlardan ayrı kalamamak” olurken, öğretmenlerin dijital bağımlılık geliştiren öğrencilerinde gözlemledikleri problem davranışlar “Agresif ve saldırgan davranışlar”dır (f=8). Öğretmenlerin öğrencilerinde gelişen dijital bağımlılık ile mücadele konusunda ortaya koyduğu çözüm önerilerindenyüksek frekansa sahip olan görüş ise  “Sınır koymak”tır (f=11).   


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={Dijital Bağımlılığa İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi ve Çözüm Önerileri}, volume={2}, number={2}, publisher={Language Teaching and Educational Research}, author={Fatma AVCI,Hasan ER}, year={2019}, pages={132–159} }
APA
KOPYALA
Fatma AVCI,Hasan ER. (2019). Dijital Bağımlılığa İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi ve Çözüm Önerileri (Vol. 2, pp. 132–159). Vol. 2, pp. 132–159. Language Teaching and Educational Research.
MLA
KOPYALA
Fatma AVCI,Hasan ER. Dijital Bağımlılığa İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi ve Çözüm Önerileri. no. 2, Language Teaching and Educational Research, 2019, pp. 132–59.