Kamu Yönetimi ve Politikaları Dergisi
Yazarlar: Halim Emre ZEREN, Yağmur TEKİN, Faruk ÖZDEK
Konular:Kamu Yönetimi
Anahtar Kelimeler:Kamu Yönetimi,Yeni kamu yönetimi,Dönüşüm,Kamu denetçiliği,Türkiye
Özet: Kamu yönetimi sistemleri, küreselleşmenin neoliberal etkileriyle büyük bir değişim ve dönüşüm geçirmiştir. Bu dönüşüm sürecinde devlet mekanizmasındaki değişim kadar, vatandaş odaklı kurumların yapıları ve işlevleri de dikkat çekmektedir. Ombudsmanlık, vatandaşla idare arasında bir köprü işlevi görmesi açısından önemli kurumlardandır. Türkiye’de Kamu Denetçiliği Kurumu da, Avrupa’daki kurumsallaşmış muadilleriyle kıyaslandığında oldukça genç olmasına karşın faaliyetleriyle göz doldurmaktadır. Kamu Denetçiliği Kurumu, vatandaşın hak arama süreçlerinin güçlendirilmesi açısından günden güne önemli bir konuma gelmektedir. Bu çalışmada kamu yönetiminin dönüşüm süreci bağlamında Ombudsmanlık Kurumu ele alınmıştır. Bu çerçevede İsveç, İngiltere ve Fransa’daki Ombudsmanlık tecrübelerinden hareketle Türkiye’deki Kamu Denetçiliği Kurumu’nun faaliyetlerinin değerlendirilmeye çalışılmıştır. Elde edilen veriler ışığında Kamu Denetçiliği Kurumu’na yönelik öneriler sunulmuştur.