Journal of STEAM Education
Yazarlar: Feyzullah AKAY
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Kelebeğin yaşam döngüsü,Okul dışı öğrenme,Mobil öğrenme
Özet: Okul dışı ortamlarda mobil araçlar yardımı ile fen bilimleri dersi kelebeklerin yaşam döngüsü konusunun öğrenilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada, çoklu durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubu, amaçlı örneklem yoluyla Konya ili merkezindeki bir okulun 25 öğrencisidir. Çalışma tablet ile yürütülmüştür. Tabletlere kelebekler adlı android uygulaması ve animasyonu yüklenmiştir. Tabletleri ile Konya Kelebekler Vadisinde gezen öğrencilerden gezi öncesinde ve sonrasında kelebeklerin yaşam döngüsü ile çizim yapmaları, çizimlerini açıklamaları için çizimlerinin arka kısmına yazmaları istenmiştir. Gezi sonrası 8 öğrenci ile kelebeklerin yaşam döngüsü, okul dışı öğrenme, mobil öğrenme ile ilgili sorular yöneltilmiştir. Araştırma bulgularına göre öğrencilerin okul dışı ortamlarda bulunmaktan keyif aldıkları, mobil öğrenmenin öğrencilerin zaman ve mekan sınırlamasını ortadan kaldırdığı, bir rehbere ihtiyaç duymadığı görülmektedir. Öğrenciler kelebeklerin yaşam döngüsünün yumurta ile başladığını, tırtıl ve pupa ile devam ettiğini, ardından güzel bir uçan kelebek ile sonlandığını, ömürlerinin kısa olmadığını, yeni kavramları rahat kazanıldığını ifade etmektedirler. Konu ile ilgili olarak ve yapılacak araştırmalara ilişkin öneriler geliştirilmiştir.