Turizm Çalışmaları Dergisi
Yazarlar: Fatih ÖZDEMİR, Kürşad Abidin GÜL
Konular:Sosyal Bilimler, Disiplinler Arası
Anahtar Kelimeler:Tekstil perakendesi,Personel memnuniyeti,Perakende mağazacılık,Demografik özellikler,Satış personeli
Özet: Perakende mağazacılık sektörü, iş hayatına yeni atılacak gençlerin gittikçe çoğalan başvuru noktalarıdır. Sektör özellikle gençlere yönelik istihdam sağlayan bir sektör olmakta hız kazanmıştır. Sektör açısından, insan kaynakları yöneticilerinin personel memnuniyeti konusunda, problemleri çoktur. İnsan kaynakları yöneticileri, personel memnuniyetini artırmak ve memnuniyeti etkileyen faktörleri analiz etmek, gerekli aksiyonları almak için araştırmalar yapmaktadır. Çalışmada, personel memnuniyetinin demografik özelliklere göre düzeyi ve ilişkisi incelenmiştir. Amaç doğrultusunda anket uygulanmış olup verilere 2020 yılının nisan ve mayıs aylarında ulaşılmıştır. Toplanan veriler SPSS 22,0 programına aktarılmıştır. Verilere parametrik testler uygulanmıştır. Birçok araştırma sonuçlarının tersine, tekstil perakende sektöründe satış personeli olarak çalışan bireylerin, yaş, eğitim seviyesi, çocuk sahipliği, medeni durum, toplam iş tecrübesi ve perakende tecrübesi gibi faktörlerden, çocuk sahipliği ve eğitim seviyesinde anlamlı bir ilişkisinin olduğu, çocuk sahipliği ve eğitim seviyesine göre memnuniyetin değiştiği ispatlanmıştır. Ayrıca ölçülen memnuniyet faktörlerinin hepsinin anlamlı bir ilişkisi olduğu saptanmıştır. Çalışma, sektörde insan kaynakları uzmanlarının, memnuniyeti etkileyen faktörleri fark etmeleri ve bu faktörleri iyileştirmeleri açısından önemli sonuçlar doğurmuştur.