
Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi
Yazarlar: Hatice GÜDÜL ÖZ, Gülşen AK SÖZER, Hatice BALCI YANGIN
Konular:Hemşirelik
DOI:10.38108/ouhcd.743376
Anahtar Kelimeler:Cinsel mit,Hemşirelik,Öğrenci
Özet: Amaç: Araştırma hemşirelik öğrencilerinin cinsel mitlere inanma durumları ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı tipteki araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılında bir hemşirelik fakültesinde araştırmaya katılmayı gönüllü kabul eden 475 öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler, “Veri Toplama Formu” ve “Cinsel Mitler Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin değerlendirilmesinde; yüzde, ortalama, bağımsız gruplar için t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin çoğunluğu (%75.4) cinsel sağlık eğitimi almadığını ve yarısından fazlası (%51.4) klinikte cinsel sağlığı değerlendirmediğini belirtmiştir. Cinsel sağlığı değerlendirmeme nedenlerini; cinsel sağlık bakım verebilecek bilgisinin olmadığını düşünme (%57.8), cinsel sağlık bakımı vermekten utanma (%56.1) ve hastanın ciddiye almayacağını düşünme (%29.9) olarak ifade etmişlerdir. Öğrencilerin toplam cinsel mit puan ortalaması 56.77±17.8’dir. Öğrencilerin tanıtıcı özellikleri ile toplam cinsel mit puanları arasında anlamlı bir farklılık saptanmıştır (p<0.05). Sonuç: Erkek öğrencilerin cinsel mit puanları kadın öğrencilerden yüksektir. Cinsel sağlık eğitimi alma durumları ile cinsel mit puanları arasında anlamlı fark vardır. Birinci sınıf öğrencilerinin cinsel mit puanlarının son sınıf öğrencilerden düşük bulunması çalışmanın çarpıcı bir sonucudur.