İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi

İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi

Fahrenheit 9/11 Belgeselinin İletişimsel Eylem Kuramı ve 5 Basamaklı Etik Çözümleme Modeline Göre Analizi

Yazarlar: Aybike SERTTAŞ ERTİKE

Cilt 1 , Sayı 2 , 2012 , Sayfalar 77 - 99

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:İletişimsel Eylem Kuramı,Korku Çekiciliği,Simgesel Şiddet,5 Basamaklı Etik Çözümleme Modeli

Özet: Etik kavramı ve Habermas’ın iletişimsel eylem kuramından yola çıkarak Fahrenheit 9/11 belgeselinin analiz edildiği çalışmanın birinci bölümünde etik ve ahlak kavramları tanımlanarak, aralarındaki farklar ortaya konmuş; etikle ilgili çeşitli yaklaşımlara değinilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde, Habermas’ın, “simgelerle sağlanan bir etkileşim” olarak tanımladığı iletişimsel eylem kuramı incelenmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde çalışma boyunca incelenen kavramlar çerçevesinde Fahrenheit 9/11 belgeseli ayrıntılı olarak analiz edilmiştir. Habermas’ın iletişimsel eylem kuramı, korku çekiciliği, simgesel şiddet, 5 basamaklı etik çözümleme modeliyle analiz, televizyonda dramatikleştirme; bu bölümde kullanılan başlıklardır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={Fahrenheit 9/11 Belgeselinin İletişimsel Eylem Kuramı ve 5 Basamaklı Etik Çözümleme Modeline Göre Analizi}, volume={1}, number={77–99}, publisher={İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi}, author={Aybike SERTTAŞ ERTİKE}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Aybike SERTTAŞ ERTİKE. (2012). Fahrenheit 9/11 Belgeselinin İletişimsel Eylem Kuramı ve 5 Basamaklı Etik Çözümleme Modeline Göre Analizi (Vol. 1). Vol. 1. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Aybike SERTTAŞ ERTİKE. Fahrenheit 9/11 Belgeselinin İletişimsel Eylem Kuramı ve 5 Basamaklı Etik Çözümleme Modeline Göre Analizi. no. 77–99, İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, 2012.