İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi

İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi

Y Jenerasyonunda Sözsüz İletişim Yöntemi Olarak Gösterişçi Tüketim Kullanımıyla İlgili Deneysel Bir Çalışma

Yazarlar: Gökhan AYDIN, Bilge KARAMEHMET

Cilt 4 , Sayı 7 , 2015 , Sayfalar 107 - 126

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Conspicuous consumption,Luxury consumption,Experimental study,Costly signaling

Özet: This study analyzes the use of conspicuous luxury good purchase intention motives and behavior from a social point of view. Using luxury goods as a signaling tool to impress and attract the opposite sex is a common phenomenon observed in various cultures especially in younger generations. An experimental study was carried out to understand conspicuous consumption intention among men and women. Data from a total of 208 subjects from Y-gcneration were collected following the experiment. The findings lead us to the conclusion that men intend to spend more on conspicuous goods when they are in a romantic/mating mind-set, which can be considered as a signaling tool to attract women. On the other hand, no similar motive was observed among women.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2015, title={Y Jenerasyonunda Sözsüz İletişim Yöntemi Olarak Gösterişçi Tüketim Kullanımıyla İlgili Deneysel Bir Çalışma}, volume={4}, number={107–126}, publisher={İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi}, author={Gökhan AYDIN,Bilge KARAMEHMET}, year={2015} }
APA
KOPYALA
Gökhan AYDIN,Bilge KARAMEHMET. (2015). Y Jenerasyonunda Sözsüz İletişim Yöntemi Olarak Gösterişçi Tüketim Kullanımıyla İlgili Deneysel Bir Çalışma (Vol. 4). Vol. 4. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Gökhan AYDIN,Bilge KARAMEHMET. Y Jenerasyonunda Sözsüz İletişim Yöntemi Olarak Gösterişçi Tüketim Kullanımıyla İlgili Deneysel Bir Çalışma. no. 107–126, İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, 2015.