İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi

İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi

TÜRKİYE'DE DİJİTAL PAZARLAMADA MARKA VE TÜKETİCİ İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ

Yazarlar: Rüya ŞAMLI, Derya YÖNDAR KARABEYOĞLU

Cilt 7 , Sayı 14 , 2018 , Sayfalar 65 - 87

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Dijital pazarlama,Dijital medya,Sosyal medya,Marka ve tüketici ilişkisi,Dijital pazarlama farkındalığı

Özet: Dijital pazarlama, geleneksel pazarlama yöntemleri (televizyon, radyo, gazete, dergi) değil, internetin herhangi bir aracı kullanılarak gerçekleştirilen pazarlama şeklidir. E-pazarlama ya da çevrimiçi pazarlama gibi isimlerle de anılan bu pazarlama şekli, dünyada ve Türkiye’de özellikle son 10 yıldır popüler bir hale gelmektedir. Dijital pazarlama, reklamcılığın, pazarlama, alım-satım ve ödeme işlemlerlerinin tamamının yapıldığı platfformları değiştirdiğinden klasik pazarlamadaki kavramlara ek olarak pek çok kavramı beraberinde getirmiştir. Bu çalışma Türkiye’de dijital pazarlama sektöründeki marka ve tüketici ilişkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla, ilk olarak dijital pazarlamanın tanımı yapılmış ve literatürdeki benzer çalışmalar incelenmiştir. Ardından, dijital pazarlama ile ilgili mevcut problemler incelenmiş ve çeşitli çözüm önerileri sunulmuştur. Son olarak Türkiye’deki dijital pazarlama farkındalığını ölçmek ve dijital pazarlamada marka ve tüketicilerin ilişkisini incelemek için bir anket çalışması yapılmış ve bu anketteki sonuçlar değerlendirilmiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={TÜRKİYE’DE DİJİTAL PAZARLAMADA MARKA VE TÜKETİCİ İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ}, volume={7}, number={65–87}, publisher={İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi}, author={Rüya ŞAMLI,Derya YÖNDAR KARABEYOĞLU}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Rüya ŞAMLI,Derya YÖNDAR KARABEYOĞLU. (2018). TÜRKİYE’DE DİJİTAL PAZARLAMADA MARKA VE TÜKETİCİ İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ (Vol. 7). Vol. 7. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Rüya ŞAMLI,Derya YÖNDAR KARABEYOĞLU. TÜRKİYE’DE DİJİTAL PAZARLAMADA MARKA VE TÜKETİCİ İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ. no. 65–87, İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, 2018.