İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi

İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi

Halkla İlişkilerden Kurumsal İletişime Türkiye’deki Meslek Örgütlerinin Tweet’lerine Yönelik bir Araştırma

Yazarlar: Deniz MADEN

Cilt 7 , Sayı 14 , 2018 , Sayfalar 35 - 63

Konular:Sosyal

Anahtar Kelimeler:Halkla ilişkiler,Kurumsal iletişim,Meslek örgütleri,Tematik analiz,Twitter

Özet: Bu çalışma, halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim meslek örgütlerinin Twitter paylaşımlarında yer verdiği konuları ve bunların her iki alana ilişkin çatışan ve/veya kesişen kavramları içerip içermediğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmada, halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim arasındaki kavramsal tartışma ışığında, Türkiye’de biri halkla ilişkiler (TÜHİD), diğeri kurumsal iletişimi (KİD) temsil eden iki meslek örgütünün Twitter paylaşımları incelenmektedir. Alanyazında kabul görmüş çalışmalarda kurumsal iletişim ve halkla ilişkiler alanlarına atfedilen temel kavramlardan oluşan bir liste oluşturularak, TÜHİD ve KİD’in 3561 tweet’inde yer alan kelimeler tematik analize tabi tutulmuştur. Sonuçlar, kelimelerin temalara göre dağılımı ve frekansları bağlamında tartışılmıştır. Sonuçlar ışığında, halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim alanlarına dair gelecek araştırmalar için öneriler sunulmuştur.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Halkla İlişkilerden Kurumsal İletişime Türkiye’deki Meslek Örgütlerinin Tweet’lerine Yönelik bir Araştırma}, volume={7}, number={35–63}, publisher={İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi}, author={Deniz MADEN}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Deniz MADEN. (2018). Halkla İlişkilerden Kurumsal İletişime Türkiye’deki Meslek Örgütlerinin Tweet’lerine Yönelik bir Araştırma (Vol. 7). Vol. 7. İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Deniz MADEN. Halkla İlişkilerden Kurumsal İletişime Türkiye’deki Meslek Örgütlerinin Tweet’lerine Yönelik Bir Araştırma. no. 35–63, İstanbul Arel Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi, 2018.