Turkophone
Yazarlar: Bekir İnce, MALVİNA PHUTKARADZE
Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Göç,Düzensiz göçmenler,Ihtiyaçlar,Dil
Özet: Yabancılara Türkçe öğretimindedezavantajlı gruplardan birisi de düzensiz göçmenlerdir. Türkiye’de kaldıkları süre içerisinde bu kitlenin birtakım ihtiyaçları doğmaktadır. Bu ihtiyaçların başında dil eğitimi gelmektedir. Bu çalışmanın amacı, giderek çoğalan düzensiz göçmenlerin dil ihtiyaçlarını, alanda çalışan okutmanların gözüyle tespit etmek ve bu kitleye yönelik nasıl bir dil eğitimi verileceğini aynı bakış açısıyla saptamaktır. Yapılan alan yazın taramasında düzensiz göçmenlerin dil ihtiyaçlarına ilişkin herhangi bir çalışmanın yapılmamış olması bu çalışmanın önemini ortaya koymaktadır. Çalışma betimsel nitelikli bir çalışmadır. Bu bağlamda fenomonolojik yöntem kullanılarak okutmanların düzensiz göçmenlerin Türkçe öğretimine ilişkin görüşleri irdelenmiştir. Verilerin analizinde fenomenolojik analiz benimsenmiştir. Araştırmanın evreni Sakarya Üniversitesi’nde yabancılara Türkçe öğretiminde öğretim görevi yapan tüm okutmanlar ve idarecilerdir. Araştırmanın örneklemi ise Sakarya Üniversitesi’ne bağlı olan TÖMER dil merkezinde öğretim görevi yapan üç okutman ve iki idarecidir. Çalışmada elde edilen sonuçlardan hareketle, okutmanların büyük bir kısmı düzensiz göçmenlere yönelik düzenli bir politikanın olmadığını ortaya koymuştur. Bu araştırmadan yola çıkarak sayıları Türkiye’de her geçen gün artan düzensiz göçmenlerin eğitim ihtiyaçlarına yönelik faaliyetlerin sayısının artması gerektiği söylenebilir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.