Turkophone
Yazarlar: Meryem GÖKER, Bekir İNCE
Konular:Sosyal, Dil Bilim, Eğitim, Bilimsel Disiplinler
Anahtar Kelimeler:Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi,Web 2.0 araçları,Ikinci dil öğreniminde web 2.0 araçları
Özet: Günümüz dünyasında teknoloji tabanlı ortamların pek çok alanda vazgeçilmez bir konumda kabul edildiği bilinmektedir. Yabancı dil öğretimi de bu alanlardan biridir. Özellikle ‘hayat boyu öğrenme’ kavramı ve öğrenen özerkliği noktasında öğrenicilerin çokça tercih ettiği web 2.0 araçları bu bağlamda ele alınan materyallerin başında gelmektedir. Yabancı dil olarak Türkçenin öğretilmesi amacıyla oluşturulmuş web 2.0 araçları da mevcuttur. 3 Dakikada Türkçe bu araçlardan biridir. Web 2.0 araçlarının yabancı dil olarak Türkçe öğrenen bireylerin akademik başarısına olan etkisinin araştırıldığı bu çalışmada; gerçekleştirilen uygulamalar neticesinde ulaşılan sonuçlar, bir web 2.0 aracı olan 3 Dakikada Türkçe ile ‘belirtme durumu’ konusunu öğrenenlerin geleneksel yöntemle öğrenenlere oranla daha yüksek akademik başarı elde ettiğini ortaya koymuştur.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.