Dilbilim Araştırmaları Dergisi

Dilbilim Araştırmaları Dergisi

A Developmental Study of the Turkish Connectives

Yazarlar: Enis OĞUZ, Duygu ÖZGE

Cilt 31 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 77 - 100

Konular:Sosyal

DOI:10.18492/dad.698824

Anahtar Kelimeler:Türkçe,Bağlaç edinimi,Bağlaç türleri

Özet: Çocuklar üç yaşındayken bile bağlaçları doğru olarak kullanabilirken, anlamlarını tam manasıyla edinmeleri ve anlamlandırmaları çok daha uzun zaman gerektirmektedir; bu bakımdan bağlaçlar gelişimsel açıdan ilginç bir olgu sunar. Bu çalışma zamansal, nedensel ve karşıtsal bağlaçların anlamlandırılma süreçlerini anadili Türkçe olan 184 ilkokul çağında çocuk ve 20 yetişkin ile test etmektedir. Sonuçlar, ders başarısı öğretmenleri tarafından yüksek olarak değerlendirilen 5. sınıf öğrencilerinin yetişkin seviyesinde performans gösterdiklerini ortaya koymaktadır. Bağlaç türleri ile ilgili bulgular ise zamansal bağlaçların çocuk grupları için nedensel ve karşıtsal bağlaçlara göre daha zor olduğunu göstermektedir. Elde edilen bu bulgular bağlaç ediniminde çok boyutlu anlamlandırma bakış açısını destekler niteliktedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={A Developmental Study of the Turkish Connectives}, volume={31}, number={77–100}, publisher={Dilbilim Araştırmaları Dergisi}, author={Enis OĞUZ,Duygu ÖZGE}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Enis OĞUZ,Duygu ÖZGE. (2020). A Developmental Study of the Turkish Connectives (Vol. 31). Vol. 31. Dilbilim Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Enis OĞUZ,Duygu ÖZGE. A Developmental Study of the Turkish Connectives. no. 77–100, Dilbilim Araştırmaları Dergisi, 2020.