The Journal of Mesopotamian Studies

The Journal of Mesopotamian Studies

Arapçayı Lehçe Düzeyinde ve Latin Esaslı Bir Alfabeyle Yazma ve Öğretme: Çukurova Arapçası Örneği

Yazarlar: Muna YÜCEOL ÖZEZEN

Cilt 3 , Sayı 2 , 2018 , Sayfalar 95 - 108

Konular:Dil Bilim

Anahtar Kelimeler:Language death,Language teaching,Classical and standard Arabic (Fusha),Arabic dialects,Çukurova Arabic

Özet: Today in the world, there are many Arabic groups that are geographically separated from the main Arabian tree or live under the umbrella of other states as a result of various historical developments. These Arabic groups partially maintain a dialectic Arabic language, and as a written language they are rapidly moving away from the Arabic alphabet and from the classical and standard Arabic (from Fusha). In this study, the topic of teaching Arabic with a Latin-based alphabet, particularly at the level of dialects of the younger members, was discussed on the basis of Çukurova Arabs and Çukurova Arabic and some suggestions were made.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Arapçayı Lehçe Düzeyinde ve Latin Esaslı Bir Alfabeyle Yazma ve Öğretme: Çukurova Arapçası Örneği}, volume={3}, number={95–108}, publisher={The Journal of Mesopotamian Studies}, author={Muna YÜCEOL ÖZEZEN}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Muna YÜCEOL ÖZEZEN. (2018). Arapçayı Lehçe Düzeyinde ve Latin Esaslı Bir Alfabeyle Yazma ve Öğretme: Çukurova Arapçası Örneği (Vol. 3). Vol. 3. The Journal of Mesopotamian Studies.
MLA
KOPYALA
Muna YÜCEOL ÖZEZEN. Arapçayı Lehçe Düzeyinde ve Latin Esaslı Bir Alfabeyle Yazma ve Öğretme: Çukurova Arapçası Örneği. no. 95–108, The Journal of Mesopotamian Studies, 2018.