Türkiye Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi

Türkiye Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi

Kavram Analizi: Sağlığı Geliştirme Modelinin Okul Sağlığına Uyarlanması

Yazarlar: Rasiha GÜLER, Çiğdem Müge HAYLI

Cilt 3 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 54 - 60

Konular:Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri

Anahtar Kelimeler:Hemşirelik,Okul,Okul Hemşireliği,Sağlığı Geliştirme,Sağlık

Özet: Sağlığın geliştirilmesi, kişilerin sağlıklarınıiyi şekildekaliteli biçimde yönetme sürecidir. Pender’e göre sağlığı geliştirme; kişilerin kendi sağlık sorumluluklarını almaları, dengeli beslenmeleri, düzenli fiziksel aktivite yapmaları ve yaşadıkları stresi yönetebilmeleridir. Okul ortamı çocukların sağlıklarınıkaliteli biçimde yükseltmek ve sağlıklı toplumlar yaratmak içinuygun ortamdır. Bu konumda okul sağlığı hemşireleri büyük görevler üstlenmişlerdir. Bu kavramla ilgili literatürde Türkçe olarak herhangi bir kavram analizine rastlanmamıştır. Bu nedenle kavramı açıklığa kavuşturmak gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı,Pender’in sağlığı geliştirme modeli kullanılarak okul sağlığın geliştirilmesi kavramının anlamını açıklığa kavuşturmak ve okul sağlığı hemşirelerin sağlığı geliştirme modeli temelli hemşirelik etkinliklerinin oluşturulması amaçlanmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Kavram Analizi: Sağlığı Geliştirme Modelinin Okul Sağlığına Uyarlanması}, volume={3}, number={54–60}, publisher={Türkiye Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi}, author={Rasiha GÜLER,Çiğdem Müge HAYLI}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Rasiha GÜLER,Çiğdem Müge HAYLI. (2020). Kavram Analizi: Sağlığı Geliştirme Modelinin Okul Sağlığına Uyarlanması (Vol. 3). Vol. 3. Türkiye Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Rasiha GÜLER,Çiğdem Müge HAYLI. Kavram Analizi: Sağlığı Geliştirme Modelinin Okul Sağlığına Uyarlanması. no. 54–60, Türkiye Sağlık Bilimleri ve Araştırmaları Dergisi, 2020.