Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi
Yazarlar: Alper Sefa ÇAĞIŞLAR, Hasan TİRYAKİ, Nevra BAYHAN
Konular:Mühendislik, Elektrik ve Elektronik
DOI:10.28948/ngumuh.689396
Anahtar Kelimeler:Fırçasız doğru akım motoru,Tasarım,Sarım sayısı,Verimlilik,Güç,Moment
Özet: Elektrikli araçlar günümüzün ulaşım araçları olarak yerini alırken otomobil üreticileri tarafından bu konuda büyük Ar-Ge yatırımları yapılmaktadır. Elektrikli araçlar için dışsal ve içsel rotorlu motorlar kullanılmaktadır. Aktarım organlarının yapıyı daha karmaşıklaştırdığı göz önünde bulundurulduğunda dışsal rotorlu motorlar küçük güç gerektiren uygulamalarda verimlilikleri ile ön plana çıkmaktadır. Bu çalışma prototip elektrikli araçlar için dış rotorlu fırçasız doğru akım motoru tasarımını içermektedir. Ayrıca yapılan analizler ile seçilen armatür sargısının sarım sayısının özellikle verimlilik, giriş gücü ve tork parametrelerine olan etkileri detaylı olarak incelenmiştir.