İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi

İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi

Bilimsel Farkındalık, Öğretmenler ve CERN

Yazarlar: Ayşenur ÖZDEMİR

Cilt 5 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 1 - 43

Konular:Eğitim, Bilimsel Disiplinler

Anahtar Kelimeler:CERN,ÖğretmÇalıştayları,ÖğretmEğitimi,En Büyük Parçacık Hızlandırıcı Laboratuarı,Okul Dışı Öğrenme,Disiplinlerarası İşbirliği,STEM,Aktif Öğrenme

Özet: Bu çalışmanın amacı CERN Ulusal ve Uluslararası öğretmen programlarına katılan öğretmenlerin programlara ait görüşlerini ve öğrenenler üzerinde nasıl bir etki bıraktığı ne gibi kazanımlar elde edildiğini ortaya çıkarmaktır. CERN programlarının olumlu ve olumsuz yanlarını görmek, CERN’de yapılan eğitim programları ve bilimsel çalışmalar hakkında bilgi vermekte çalışmanın kapsamı içerisinde yer almaktadır. Araştırma ve sorgulamaya dayalı etkinliklerle desteklenmiş, fen, matematik, mühendislik ve teknoloji bilgisinin disiplinlerarası yöntem ile öğretilmesi STEM eğitimini tanımlamaktadır. Öğretmenler STEM’in en güzel uygulamasını bir okul dışı öğrenme ortamı olan CERN’de görebilmektedir. Araştırmada veriler üç farklı anket uygulanarak elde edilmiştir. İlk anket ulusal çalıştaya katılan 149 öğretmene uygulanmış ve 5’i açık uçlu soru toplam 30 sorudan oluşmaktadır. İkinci anket uluslararası çalıştaya katılan dört öğretmene uygulanmış 20 açık uçlu soru toplamda 28 sorudan oluşmaktadır. Son anket sadece 36 öğretmene uygulanmış 18 açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Okul dışı öğrenme ortamlarının bireylerin bilime ve bilimsel bilgiye yönelik bakış açısına olumlu bir katkı sağladığı, aktif öğrenme sürecini desteklediği, çalışma süresince yapılan bilimsel etkinliklerin, derslerin, gezilerin gelecekte bilim adına yapılmak istenilenleri ifade etmede yol gösterici, bilimsel bilgi kazanımında etkili olduğu görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Bilimsel Farkındalık, Öğretmenler ve CERN}, volume={5}, number={1–43}, publisher={İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi}, author={Ayşenur ÖZDEMİR}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Ayşenur ÖZDEMİR. (2020). Bilimsel Farkındalık, Öğretmenler ve CERN (Vol. 5). Vol. 5. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ayşenur ÖZDEMİR. Bilimsel Farkındalık, Öğretmenler ve CERN. no. 1–43, İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 2020.