Etnomüzikoloji Dergisi

Etnomüzikoloji Dergisi

Music in Political Culture: The Eurovision Song Contest

Yazarlar: Ecenur GÜVENİK

Cilt 3 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 96 - 103

Konular:Kültürel Çalışmalar, Müzik

Anahtar Kelimeler:Eurovision,Uluslararası Medya,Oy blokları,Avrupa Ülkeleri,Yeni Müzisyenler

Özet: 2020 senesinin Mayıs ayında gerçekleşmesi planlanan Eurovision şarkı yarışması, koronavirüs salgınının küresel yayılımı nedeniyle iptal edildi. Buyarışma ilk olarak 1956 senesinde organize edilmiştir ve bu iptal kararı yarışmanın 64 senelik tarihinde bir ilktir. Kesinlikle bu karar - Eurovision'un farklı ulusları birleştirmek için güçlü bir geçmişi olduğu için - hem müzisyenler hem de Eurovision'un organizatörleri ve izleyicileri için gerekli bir korumadır Farklı ulusların bir araya gelmesi konusunda, bu yarışma ülkelerin siyasi ilişkilerinden de doğrudan etkilenmektedir. Bu makale, bu yarışmanın ülkelerin siyasi kültüründen nasıl etkilendiğini, medya kuruluşlarının bu konuya karşı nasıl bir davranış sergilediğini ve müziğin kalitesinin bir şarkı yarışmasında gerçekten önemli olup olmadığını üç bölümde incelemeyi amaçlamaktadır. Birinci bölüm siyasete, ikincisi kitle iletişim araçlarına ve sonuncusu müzik kalitesine odaklanacaktır. Eurovision şarkı yarışması ilk olarak büyük bir siyasi olayın ardından (II. Dünya Savaşı) ortaya çıktmıştır, bu nedenle yarışma bize doğrudan Avrupa ve Doğu ülkeleri arasındaki siyasi ilişkileri gözlemleme şansı vermektedir. Bu makalede, siyasi ilişkilerin ve medyanın davranışlarının sonuçlarına örnek olarak ülkelerin stratejik oylama sisteminden (oy blokları) de bahsedilecektir. Genellikle, medya araçları ülke yönetimlerinin yararına kullanılmaktadır ve uluslararası medya kurumlarının tutumu da bu noktada büyük rol oynamaktadır. Son olarak, müziğin kalitesi ve sunumu konusu ile ilgili; ülkelerin kendileri için bir yarışmacı olarak tanınmış ve deneyimli olanlar yerine yeni ve tecrübesiz müzik grupları / şarkıcılar seçtiklerini gözlemlemek ilginçtir. Bu makale bu kararın nedenini araştırmaya çalışmaktadır. Bu müzisyenler için faydalı bir sistem midir? Ve sadece yeni müzisyenlerin şöhret derecesini artırmakla mı ilgilidir? Yoksa siyasetle ilgili olabilecek herhangi bir nedeni var mı?


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Music in Political Culture: The Eurovision Song Contest}, volume={3}, number={96–103}, publisher={Etnomüzikoloji Dergisi}, author={Ecenur GÜVENİK}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Ecenur GÜVENİK. (2020). Music in Political Culture: The Eurovision Song Contest (Vol. 3). Vol. 3. Etnomüzikoloji Dergisi.
MLA
KOPYALA
Ecenur GÜVENİK. Music in Political Culture: The Eurovision Song Contest. no. 96–103, Etnomüzikoloji Dergisi, 2020.