Journal of Turkish Science Education
Yazarlar: İsa DEVECİ , İsmail ÖNDER
Konular:-
Anahtar Kelimeler:Fen Eğitimi ,Ödev ,Öğrenci Ölçeği ,Öğretmen Ölçeği ,Veli Ölçeği
Özet: Bu araştırmada Fen derslerinde verilen ödevlere yönelik öğrenci, öğretmen ve veli görüşlerini belirlemek için işlev alt ölçeği (İAÖ), tutum alt ölçeği (TAÖ) ve davranış alt ölçeklerinden (DAÖ) oluşan ‘‘Öğretmen Ödev Ölçeği’’, ‘‘Öğrenci Ödev Ölçeği’’ ve ‘‘Veli Ödev Ölçeği’’ geliştirilmesi amaçlanmıştır. Veriler 55 fen ve teknoloji öğretmeni, yedinci ve sekizinci sınıfta öğrenim gören 1584 öğrenci ve 764 veliden elde edilmiştir. Elde edilen veriler faktör analizi ve temel bileşenler analizi ile incelenmiştir. Analiz sonucunda; faktör yükü .50’nin ve madde toplam korelasyonu .39’un altında olan maddeler ölçeklerden çıkarılmıştır. Varyans oranlarının öğretmen ölçeğinde yer alan İAÖ için % 62, TAÖ için % 62 ve DAÖ için % 52 olduğu, öğrenci ölçeğinde yer alan İAÖ için % 42, TAÖ için % 40 ve DAÖ için % 40 olduğu ve son olarak veli ölçeğinde ise İAÖ için % 44 , TAÖ için % 49 ve DAÖ için % 46 olarak bulunmuştur. Ölçeklerin güvenirliğine ilişkin olarak tüm alt ölçekler için Cronbach’s alfa değerleri .70’in üzerinde bulunmuştur. Araştırma bulgularına göre geliştirilen ölçeklerin geçerli ve güvenilir olduğu söylenebilir.