Simetrik İletişim Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Ali KUŞCALI
Konular:Sosyal
Anahtar Kelimeler:Web 2.0,Sosyal Medya,Kullanımlar ve Doyumlar
Özet: Sosyal medya, Web 2.0 teknolojisinin gelişme göstermesi sonrası, etkileşimli web ortamlarının yaşandığı, kullanıcıların arkadaşlık, iş, sohbet, sanal topluluk gibi bağlantılar oluşturmasına olanak sağlayan yeni iletişim ortamıdır. Bireylerin çeşitli amaçlar ve gereksinimler dolayısıyla sosyal medya kullanımı sergiledikleri bir gerçektir. Bu araştırma, Aksaray Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi’nde öğrenim gören 305 öğrenci üzerinden İslami İlimler Fakültesi Öğrencilerinin sosyal medya kullanım motivasyonlarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmada veriler anket tekniği ile elde edilmiş, elde edilen veriler frekans analizleri ve merkezi eğilim istatistikleri ile değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmada katılımcıların, sosyal medyayı daha çok iletişim ve çevreden haberdar olma motivasyonları nedeniyle kullandıkları; buna karşın sosyal medyayı yalnızlıktan bir kurtuluş, bir gruba aidiyet hissetme, yetenekleri ortaya çıkarılabilecek bir mecra olarak kabul etme gibi nedenlerin tercihleri üzerinde önemli olmadığı sonucu elde edilmiştir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.