Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi

ÜRETİM İŞLETMELERİNDE VE TOPTANCILARDA PAZARLAMA MALİYETLERİ VE KARLILIK ANALİZİ

Yazarlar: Rıfat ÜSTÜN

Cilt 6 , Sayı 2 , 1988 , Sayfalar 59 - 79

Konular:İşletme

Anahtar Kelimeler:Karlılık,Toptancılık,Maliyetler,Pazarlam,Maliyet kontrolü,Fiziksel dağıtım (Pazarlama)

Özet: Üretim işletmelerinde ve toptancılarda pazarlama maliyetleri­nin sınıflandırılması ve karlılık analizi son derece önemlidir. Tu­tarlı bir karlılık analizinin yapılabilmesi için pazarlama maliyet­lerinin, pazarlama maliyet muhasebesince değişken ve sabit olarak ayrılması gerekir. Değişken pazarlama maliyetleri mamullere, müş­terilere ve satış bölgelerine doğrudan doğruya yüklenmelerine rağ­men, sabit pazarlama maliyetleri ancak gider dağıtım anahtarları (temelleri) aracılığıyla dağıtılabilir. Bu sabit pazarlama maliyetle­rinin mamullere, müşterilere ve satış bölgelerine hakettikleri kadar dağıtılabilmesi de, gider dağıtım temellerinin; mantıklı, ölçülebilir ve pratik olmasına bağlıdır. Pazarlama karlılık analizinin tutarlı­lığı da, ancak pazarlama maliyetlerinin sabit ve değişken kısımla­rına doğru bir biçimde ayrılmasından sonra olurludur. İşte biz bu çalışmamızda,· öncelikle pazarlama maliyetlerinin fonksiyonel sınıflarını, sonra direkt pazarlama maliyetleri ile endi­rekt pazarlama maliyetlerini inceleyip, maliyetlerin dağıtım temel­lerine değineceğiz. Son olarak da, pazarlama maliyetlerinin; mamullere, müşterilere, satış birimlerine ve satış bölgelerine dağıtı­ınını inceleyerek, pazarlama karlılık analizi için gerekli verilerin sağlanmasının önemine değineceğiz.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{1988, title={ÜRETİM İŞLETMELERİNDE VE TOPTANCILARDA PAZARLAMA MALİYETLERİ VE KARLILIK ANALİZİ}, volume={6}, number={59–79}, publisher={Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi}, author={Rıfat ÜSTÜN}, year={1988} }
APA
KOPYALA
Rıfat ÜSTÜN. (1988). ÜRETİM İŞLETMELERİNDE VE TOPTANCILARDA PAZARLAMA MALİYETLERİ VE KARLILIK ANALİZİ (Vol. 6). Vol. 6. Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.
MLA
KOPYALA
Rıfat ÜSTÜN. ÜRETİM İŞLETMELERİNDE VE TOPTANCILARDA PAZARLAMA MALİYETLERİ VE KARLILIK ANALİZİ. no. 59–79, Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1988.