Uluslararası Halkbilimi Araştırmaları Dergisi
Yazarlar: Fuzuli BAYAT
Konular:Folklor
Anahtar Kelimeler:Pazar folkloru,Satıcı,Müşteri,Sosyo-ekonomik,Siyasi-kültürel
Özet: Çağdaş halkbilimin az öğrenilmiş alanlarından biri olan Pazar folkloru sosyo-ekonomik ve siyasi-kültürel fonksiyonu bakımından değişik sosyal tabakaların, dini qrupların, cinslerin sözlü kültür ürünleridir. Pazar sadece ekonomik ihtiyaçların giderildiği yer değil, aynı zamanda sosyal ve manevi ihtiyaçların da tatmin edildiği yerlerdir. Doğal olarak Pazar folkloru dedikte müşteri ile pazarcı arasında gerçekleşen diyalog, satıcının satdığı mal hakkındaki bilgileri, diğer pazarcılarla ve supermarketlerel rakabeti, alıcını bilgilendirmesi, malı tarif eden kısa ve anlaşılır şiir parçaları söylemesi vs. göz önünde bulundurulur. Pazar dedikte, yalnız mal alış-verişinin gerçekleştirildiği yer anlaşılmamalıdır. Şöyle ki, pazarlar aynı zamanda hem de söz alış-verişinin hayata geçirildiği mekanlardır, sosyal, ekonomik, siyasi problemlərin açık veya kapalı şekilde dile getirildiği yerlerdir. Diğer taraftan Pazar folklorunun bir özelliği de onun kendine özgü konuşma üslubunun, argosunun? deyim tarzının, ima şeklinin olması ve pazarcıların özel dilinin şekillenmesidir. Araştırmada yararlanılan sözlü ürünler esasen 2005-2006-larda Hatay’dan, Adıyaman’dan, Osmaniye’den, Gaziantep’ten, Adana’dan, Malatya’dan, Mersin’den, Kahramanmaraş’tan vb. yerlerden derlenmiştir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.