Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi

Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi

UNESCO 2030 Eğitim Raporunda Umut Veren Uygulamalara Genel Bakış : Doküman İncelemesi

Yazarlar: Metin ALTUNKAYNAK

Cilt 1 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 40 - 47

Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Anahtar Kelimeler:UNESCO,Kapsayıcı eğitim,Yaşam boyu öğrenme

Özet: Bu çalışmanın amacı Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü ya da İngilizce kısaltmasıyla UNESCO’nun kapsayıcı ve eşitlikçi bir eğitim sağlamak ve yaşam boyu öğrenmeyi teşvik etmek amacıyla hazırladığı 2030 eğitim hedefleri raporunu incelemektir. Çalışmada betimsel araştırma tekniklerinden doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Raporda tüm öğrencilerin sürdürülebilir kalkınma ve sürdürülebilir yaşam biçimleri, insan hakları, cinsiyet eşitliği, barış ve şiddetsizlik kültürü, küresel vatandaşlık ve kültürel çeşitliliğin takdir edilmesi ve kültürün sürdürülebilir kalkınmaya katkısının önemi öne çıkmaktadır. İlgili rapor UNESCO’nun yanı sora UNICEF, Dünya Bankası, UNFPA, UNDP, BM Kadınları ve UNHCR gibi kuruluşlardan 50 uzman tarafından hazırlanmıştır. Rapor, birçok ülkenin ekonomilerini bilgiye dayalı politikalara dönüştürmek ve ham maddelere bağımlılığı azaltmak için sürdürülebilir kalkınmaya yönelik politikalar uygulamak ve enerji güvenliğinin yanı sıra iklim değişikliğiyle mücadeleye, Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine ulaşmada eğitimin rolüne, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı içinde erişime, zorunlu eğitiminin 12 yıla çıkarılmasına, okul öncesinin zorunlu eğitim kapsamına alınmasına, toplumsal cinsiyet eşitliğinden ve eğitim hakkının elde edilmesinde cinsiyet eşitliğinin önemine özellikle değinmiştir. Günümüzde yaşanan pandemiye o dönemde dikkat çekilerek fırsat eşitliğinin sağlanmasında bilgi ve işlem teknolojilerinin önemine vurgu yapılmıştır. Politika oluşturma ve eğitim sistemlerinin yönetimi için sağlam kanıtlar üretmek ve hesap verebilirliği sağlamak için kapsamlı ulusal izleme ve değerlendirme sistemleri geliştirilmesi ve bu sürecin takip edilmesi önerilmektedir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={UNESCO 2030 Eğitim Raporunda Umut Veren Uygulamalara Genel Bakış : Doküman İncelemesi}, volume={1}, number={40–47}, publisher={Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi}, author={Metin ALTUNKAYNAK}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Metin ALTUNKAYNAK. (2020). UNESCO 2030 Eğitim Raporunda Umut Veren Uygulamalara Genel Bakış : Doküman İncelemesi (Vol. 1). Vol. 1. Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Metin ALTUNKAYNAK. UNESCO 2030 Eğitim Raporunda Umut Veren Uygulamalara Genel Bakış : Doküman İncelemesi. no. 40–47, Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi, 2020.