Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi
Yazarlar: Vahit Ağa YILDIZ
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Anahtar Kelimeler:Beklenti,Öğretmen,Ilkokul,Öğretmbeklentisi
Özet: Bu çalışmada ilkokulda çalışan farklı branşlardaki öğretmenlerin, eğitim sürecinin çeşitli boyutlarına ilişkin beklentilerini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma, durum çalışması olarak desenlenmiştir. Çalışma grubu Erzurum ilinin dört farklı ilçesinde görev yapan 23 sınıf öğretmeni, İngilizce, din kültürü ve ahlak bilgisi, rehberlik ve psikolojik danışma ile özel eğitim öğretmenlerinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri yapılandırılmamış görüşme formu aracılığıyla toplanmış olup, içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenler tarafından belirtilen beklentilerin okulun fiziki ortamları, öğretmenlik, sistem-felsefe-program-müfredat, okulun yapısı, eğitim süreci-ders ve etkinlikler, öğrenciler, veliler ve yönetim şeklinde 9 ayrı kategoride toplandığı görülmüştür. Araştırmada, öğretmenlerinfazla belirttiği beklentilerin okulun fiziki yapısı ile ilgili olduğu, bunu öğretmenlik mesleğiyle ilgili beklentilerin izlediği görülmüştür. En az sayıda dile getirilen beklentinin ise okul yönetimi ile ilgili olduğu belirlenmiştir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.