Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi

Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi

Classroom experiences with Microsoft Teams® for foreign language teaching 29

Yazarlar: Sercan ALABAY

Cilt - , Sayı - , 2018 , Sayfalar 26 - 29

Konular:Beşeri Bilimler, Ortak Disiplinler

Anahtar Kelimeler:Microsoft Teams,Uzaktan eğitim,Eğitim,Dil öğrenimi

Özet: Benjamin Franklin 1752’de tanınmış uçurtma denemesini gerçekleştirdiğinde, ışık fotonlarıyla birlikte göz açıp kapayıncaya kadar mesafeleri aşan başka kavramlar olduğu yönünde güçlü bir öngörüsü olduğunu ifade etmişti. Elektriğin keşfi medeniyettekibüyük başarılardan biriydi. İnsanlar olarak, her zaman mesafeleri azaltmayı ve olabildiğince hızlı olmayı hayal ettik. Süpersonik uçaklar, yüksek hızlı trenler veya hızlı arabalar bu vizyonun yansımalarıdır. Eski zamanlarda bile, elektrik ve diğer teknolojik gelişmelerden önce, mesafeyi azaltan daha hızlı evcilleştirilen kuşlar, insanlar arasında iletişim kurmak için kullanıldı. Uzaklık her zaman aramızda bulunmak istediğimiz insanlar veya kavramlar arasında bir engel olmuştur, ancak bu engelleri aştığımızda ilerleme bizi karşılamaktadır. Bu ilerlemeyi hayatın birçok alanında görmek insanoğlunun son yüzyılda başarmak istediği emellerden biridir. Eğitim de diğer alanlarda olduğu gibi, mesafeye dayalı sorunları çözmeye istekli olduğumuz önemli bir alandır. Bununla birlikte, teknoloji ve kitle iletişiminin geleneksel çevrimdışı öğrenmeye alternatifler sağlayabilmesi 20. Yüzyıla kadar gerçekleşememiştir. Geleneksel öğrenmeye alternatif olarak üretilenetkili eğitim süreci uzaktan eğitim olmuştur. Uzaktan eğitim, bir öğretmenin fiziksel varlığını içermeyen ve bir okul kuruluşu çerçevesinde yürütülmeyen bir eğitim şekli olarak ifade edilmektedir. Diğer bir deyişle, uzaktan eğitim, nerede olursanız olun, diğer katılımcılar olsun olmasın erişilebilen eğitim şeklidir. Uzaktan eğitimin iki şekli vardır, bunlardan ilki senkron uzaktan eğitimdir. Sanal bir sınıftır; gerçek zamanlı olarak gerçekleşir. Belirli bir programa göre bir video konferansa katılıyorsunuz. İkincisi, eşzamansız uzaktan öğrenmedir. Dersler çevrimdışı yapılır. Ders kapsamında kullanılan belgelere pdf veya video formatında erişebilir ve bu kurslara öğrenciler istedikleri her zaman, her yerden ulaşabilmektedir. Uzaktan eğitim, eğitimi mümkün olduğunca çok kişi için erişilebilir hale getirir. Uzaktan eğitim süreci yaşamları boyunca yeni beceriler ve yeni bilgiler edinmek isteyen herkes için tasarlanmıştır. Dünyanın dört bir yanındaki üniversitelerin çoğunda, öğrencilerin uzaktan eğitim yoluyla çalışmalarına izin veren programlar olmasına rağmen, sayıları 21. Yüzyılın ilk çeyreğine kadar istenilen seviyede olmadığı bilinen bir gerçektir. Bu kadar çok sayıda öğrenci zamanla uzaktan eğitim sürecine artarak dahil olduğundan bu durum bazı önemli sorunlar getirmiştir ve eğitimciler ve eğitim planlayıcılarının karşılaştığı bu sorunların incelenmesi bir gereklilik halini almıştır. Bu bilgiler ışığında gerçekleştirilen, bu çalışma bir devlet üniversitesinin yabancı diller yüksekokulundaki uzaktan eğitim sürecini ve Microsoft Teams yazılımı ile geleneksel kağıt tabanlı sınavlar temelinde yapılan çevrimiçi sınavları karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada, Microsoft Teams’in Kasım 2016’da resmi olarak Microsoft tarafından başlatılan özel bir ortak iletişim (SaaS) uygulaması olan ana uzaktan eğitim desteği olarak kullanımını analiz edilmiştir. Hizmet, Microsoft Office 365 ve Skype ile entegre olmaktadır ve Microsoft dışındaki ürünlerle birlikte kullanılabilmektedir. Şu anda 181 ülkede mevcuttur ve 25 dile çevrilmiştir. Microsoft Teams, video konferansı, dosya depolama ve aktarımı OneNote ile bir not alma bloğu olan SharePoint ile entegre eden özelleştirilebilir bir işbirliği platformudur. Tüm etkileşimlerin kaydını tutarken bir ekipte veya çalışma grubunda değişim yapmaya izin veren anlık mesajlaşma uygulaması da bulunmaktadır. Araştırma nicel araştırma tasarımlarından biri olan betimsel araştırmada yürütülmektedir. Veriler öğrencilerin sınav kağıtları aracılığıyla toplanmıştır. Çalışma 21 hazırlık sınıfı öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu amaçlı örnekleme ile seçilmiştir. Hepsi Fransız hazırlık sınıfı öğrencisidir. Çalışmanın sonunda, sonuçlar bir devlet üniversitesindeki uzaktan eğitim sürecinin ve Microsoft Teams yazılımı temelinde yapılan çevrimiçi sınavların geleneksel olanlardan daha etkili ve başarılı olduğunu göstermiştir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2018, title={Classroom experiences with Microsoft Teams® for foreign language teaching 29}, volume={EK 1}, number={26–29}, publisher={Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi}, author={Sercan ALABAY}, year={2018} }
APA
KOPYALA
Sercan ALABAY. (2018). Classroom experiences with Microsoft Teams® for foreign language teaching 29. Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi.
MLA
KOPYALA
Sercan ALABAY. Classroom Experiences with Microsoft Teams® for Foreign Language Teaching 29. no. 26–29, Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 2018.