Sanat ve Tasarım Dergisi

Sanat ve Tasarım Dergisi

Oda Müziği Sonatı Besteleme Geleneğinde J.Brahms Viyolonsel-Piyano Sonatları

Yazarlar: Asu KARADUT

Cilt 3 , Sayı 3 , 2012 , Sayfalar 60 - 76

Konular:-

DOI:10.20488/austd.34593

Anahtar Kelimeler:Brahms,Oda Müziği,Viyolonsel-Piyano Sonatı

Özet: Viyolonsel ve piyano için oda müziği sonatı besteleme geleneğininönemli temsilcilerinden J. Brahms’ın Op. 38 (1865) ve Op. 99 (1886) sonatları, Avrupa Müzik Kültüründe 1850’li yıllardan sonra ses çıkarma, icra ve dinleme alışkanlıklarındaki değişimin müzikte besteleme sanatına etki- lerini adeta özetler niteliktedir. Bu çalışmada, eserlerin viyolonsel ve piyano için oda müziği sonatı besteleme geleneğindeki yeri iki aşamada ele alınmıştır: Avrupa Müzik Kültüründe Brahms öncesi viyolonsel ve piyano için oda müziği sonatı besteleme geleneğinin doğuşu ve 19. Yüzyıl ikinci ya- rısı oda müziği geleneğinde Brahms. Çalışma sırasında, 17. Yüzyıldan itibaren küçük enstrüman gruplarının beraber icrasının ortaya çıkışı incelenmiş; bas enstrümanların tematik malzemeler su- numunda öncelikli kullanılmaya başlandığı ilk temsilcilerinden itibaren, 19. Yüzyıl ikinci yarısına gelinen süreçteki viyolonsel ve piyano için yazılmış eserler repertuarında Brahms’ın Op. 38 ve 99 Sonatlarının önemi anlatılmıştır. 


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={Oda Müziği Sonatı Besteleme Geleneğinde J.Brahms Viyolonsel-Piyano Sonatları}, volume={3}, number={60–76}, publisher={Sanat ve Tasarım Dergisi}, author={Asu KARADUT}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Asu KARADUT. (2012). Oda Müziği Sonatı Besteleme Geleneğinde J.Brahms Viyolonsel-Piyano Sonatları (Vol. 3). Vol. 3. Sanat ve Tasarım Dergisi.
MLA
KOPYALA
Asu KARADUT. Oda Müziği Sonatı Besteleme Geleneğinde J.Brahms Viyolonsel-Piyano Sonatları. no. 60–76, Sanat ve Tasarım Dergisi, 2012.