Sanat ve Tasarım Dergisi
Yazarlar: Şebnem ORHAN, Levent ÇINARDAL
Konular:Sosyal
DOI:10.20488/austd.76716
Anahtar Kelimeler:Viyolonsel,Viyolonsel Eğitimi,Müzik Eğitimi,Müzik Öğretmenliği,G.E
Özet: Bu araştırmanın amacı, Georg Eduard Goltermann Op.65 4. Viyolonsel Konçertosunun I. Bölümünün çalınmasında Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği Anabilim Dallarında viyolonsel derslerine giren öğretim elemanlarının görüşleri doğrultusunda belirlenen güçlüklerle, araştırmacı ve öğretim elemanlarının bu güçlüklere yönelik önerdiği etüt ve alıştırma önerileri getirmektir. Araştırmanın evrenini Türkiye’deki Eğitim Fakültelerinin Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında görev yapan viyolonsel öğretim elemanları ve bu kurumlarda verilen viyolonsel eğitiminde kullanılan materyaller oluşturmaktadır. Araştırma betimsel nitelikli olup, genel tarama modeli kullanılmıştır. Veriler, uzman görüşü alınarak hazırlanan anket yoluyla toplanmıştır.