Sanat ve Tasarım Dergisi

Sanat ve Tasarım Dergisi

İlköğretimde Ses Eğitimi Ve Şarkı Söylemenin Kişilik Ve Sosyalleşme Üzerine Etkisi

Yazarlar: Arzu GÖK AKKILIÇ

Cilt 9 , Sayı 2 , 2019 , Sayfalar 262 - 273

Konular:Sosyal

DOI:10.20488/sanattasarim.691123

Anahtar Kelimeler:Sosyalleşme,Kişilik,Müzik ve Ses EğitimiSosyalleşme

Özet: “Müzik eğitimiçok tercih edilen alandır, çünkü ritim ve uyum ruhun içinederinden nüfuz eder ona saygınlık, onur ve zarafet verir”. (Platon) Bireyleri ve toplumları biçimlendirme, değiştirme ve geliştirmede eğitimetkili süreçtir. Kültürel bütünlüğün sağlanmasında müziğin bir eğitim aracı olarak kullanılması tüm dünyada yaygınlık kazanmıştır. Sosyalleşme, yaşam boyu süren bir öğrenme sürecidir. Bu süreç içerisinde birey, yaşadığı topluma uyum sağlayabilmek için, o toplumun sosyo-kültürel değerlerini benimser. Bireyin sosyalleşmesi ilk olarak ailede başlar ve okulda devem eder. Okul, bütün çağdaş toplumlarda aile ile birlikte bireyin sosyalleşmesini sağlayanönemli kurumdur. Bu nedenle okullarda bireyin sosyalleşmesine yönelik olarak verilen eğitim çok önemlidir. Bu araştırmada, ilköğretimde ses eğitimi ve şarkı söylemenin kişilik ve sosyalleşmedeki etkisi araştırılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={İlköğretimde Ses Eğitimi Ve Şarkı Söylemenin Kişilik Ve Sosyalleşme Üzerine Etkisi}, volume={9}, number={262–273}, publisher={Sanat ve Tasarım Dergisi}, author={Arzu GÖK AKKILIÇ}, year={2019} }
APA
KOPYALA
Arzu GÖK AKKILIÇ. (2019). İlköğretimde Ses Eğitimi Ve Şarkı Söylemenin Kişilik Ve Sosyalleşme Üzerine Etkisi (Vol. 9). Vol. 9. Sanat ve Tasarım Dergisi.
MLA
KOPYALA
Arzu GÖK AKKILIÇ. İlköğretimde Ses Eğitimi Ve Şarkı Söylemenin Kişilik Ve Sosyalleşme Üzerine Etkisi. no. 262–273, Sanat ve Tasarım Dergisi, 2019.