Engineering Sciences

Engineering Sciences

BETONARME KİRİŞLERİN MANTOLAMA SİSTEMİ İLE GÜÇLENDİRİLMESİ

Yazarlar: Melda Alkan ÇAKIROGLU, Serdal TERZİ

Cilt 5 , Sayı 4 , 2010 , Sayfalar 658 - 670

Konular:Mühendislik

Anahtar Kelimeler:Yük-Yer Değiştirme,Moment-Eğrilik,Güçlendirme,Mantolama

Özet: Hasar gören taşıyıcı sistem elemanların onarım/güçlendirilmesinde çeşitli yöntem ve teknikler uygulanmaktadır. Taşıyıcı sistemin bir parçası olan betonarme kirişler çeşitli sebeplerden dolayı onarım veya güçlendirmeye gereksinim duyarlar. Bu makale onarım ve güçlendirme çalışmalarında sıkça kullanılan mantolama tekniğinin kiriş elemanların dayanım ve davranış performanslarına yönelik etkilerinin değerlendirilmesi üzerine deneysel bir çalışmayı kapsamaktadır. Bu amaçla; 300 cm uzunluğunda 10 x 20 cm kesitlerinde, iki seri halinde ve her bir seri de üç adet olmak üzere toplam altı adet kiriş modeli üretilmiştir. Üretilen bu kirişler 28 gün kür şartlarında bekletilmiştir. Her bir serideki kirişlerin birer adedi referans olarak alınmıştır. Geri kalan kirişlerin bir adedi 5 cm ve 1 adedi de 7 cm kalınlığında dört tarafından manto betonu ile güçlendirilmiştir. Güçlendirilmiş kirişlerin davranış ve dayanım üzerindeki etkileri incelenerek yük-deplasman, moment-eğrilik ilişkisi, sünekliği ve enerji yutma kapasiteleri karşılaştırılmıştır. Yapılan deneyler sonucunda kirişlerde mantolamanın etkili olduğu statik yükleme altında başarılı bir davranış ve süneklik sergilediği görülmüştür.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2010, title={BETONARME KİRİŞLERİN MANTOLAMA SİSTEMİ İLE GÜÇLENDİRİLMESİ}, volume={5}, number={658–670}, publisher={Engineering Sciences}, author={Melda Alkan ÇAKIROGLU,Serdal TERZİ}, year={2010} }
APA
KOPYALA
Melda Alkan ÇAKIROGLU,Serdal TERZİ. (2010). BETONARME KİRİŞLERİN MANTOLAMA SİSTEMİ İLE GÜÇLENDİRİLMESİ (Vol. 5). Vol. 5. Engineering Sciences.
MLA
KOPYALA
Melda Alkan ÇAKIROGLU,Serdal TERZİ. BETONARME KİRİŞLERİN MANTOLAMA SİSTEMİ İLE GÜÇLENDİRİLMESİ. no. 658–670, Engineering Sciences, 2010.