Engineering Sciences

Engineering Sciences

ARCHITECTURAL DESIGN EDUCATION AND THE PROBLEMATIC OF CONTEMPORARY ARCHITECTURE

Yazarlar: Murat SÖNMEZ

Cilt 7 , Sayı 4 , 2012 , Sayfalar 706 - 716

Konular:-

DOI:10.12739/nwsaes.v7i4.5000066836

Anahtar Kelimeler:Konvansiyonel Mimarlık,Konvansiyonel olmayan Mimarlık,Çağdaş Mimarlığın Kavramları,Mimari İletişim,Güncel Tasarım Kavramları

Özet: Bu çalışma, çağdaş mimarlık sorunsalını tartışmak üzere yapılan bir araştırma ve elde edilen verilere dairdir. Araştırma, çağdaş mimarlık ortamında konvansiyonel olan ve konvansiyonel olmayan olarak tanımlanan tasarımsal alanların tartışma zeminini belirlemeyi, ulusal mimarlık ortamının bu alanları bilme, anlama, kavrama, benimseme düzeylerini incelemeyi, elde edilen verilerden eğitimden pratiğe çağdaş mimarlık ortamının güncellenmesi için stratejiler geliştirmeyi, amaçlamaktadır. Sorgulama anket yoluyla gerçekleştirilmiştir. Anket sonuçları ulusal mimarlık ortamının belirlenen tartışma zeminlerine dair algı, bilgi ve deneyimini ortaya çıkarmaktadır. Ortamın kavramlar, mimarlar ve yapılarına dair bilgi düzeyi sınırlı olmasına karşın imgeler ile metinleri ve konstrüksiyona yönelik ayrıntıları eşleştirme başarısı oldukça yüksektir. Çağdaş mimarlık eserlerini tanımakta, işlev ve yapım süreçleri üzerinden yorumlamakta ancak tasarımsal içeriğini özgün kavramları ve iletişim dili ile tartışamamaktadır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2012, title={ARCHITECTURAL DESIGN EDUCATION AND THE PROBLEMATIC OF CONTEMPORARY ARCHITECTURE}, volume={7}, number={706–716}, publisher={Engineering Sciences}, author={Murat SÖNMEZ}, year={2012} }
APA
KOPYALA
Murat SÖNMEZ. (2012). ARCHITECTURAL DESIGN EDUCATION AND THE PROBLEMATIC OF CONTEMPORARY ARCHITECTURE (Vol. 7). Vol. 7. Engineering Sciences.
MLA
KOPYALA
Murat SÖNMEZ. ARCHITECTURAL DESIGN EDUCATION AND THE PROBLEMATIC OF CONTEMPORARY ARCHITECTURE. no. 706–716, Engineering Sciences, 2012.