Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNDE FİZİKSEL ORTAM KALİTESİ, YİYECEK KALİTESİ VE SERVİS KALİTESİNİN ALGILANAN DEĞER, MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ VE MÜŞTERİ BAĞLILIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yazarlar: S.süreyya BENGÜL, Ömer Zafer GÜVEN

Cilt 22 , Sayı 42 , 2019 , Sayfalar 375 - 406

Konular:Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm

DOI:10.31795/baunsobed.657536

Anahtar Kelimeler:: Physical Environment Quality,Food Quality,Service Quality,Perceived Value,Customer Satisfaction,Customer Loyalty,Food and Beverage Businesses

Özet: The aim of this study is to examine the effect of the service quality dimension on percieved value, customer satisfaction and customer loyalty in food and beverage businesses. Physical environment quality, food quality and service quality were determined as the dimensions of service quality in the food and beverage businesses after a comprehensive literature review. The data were collected by surveys from a total of 438 customers who purchased service from 4 restaurants operating in Kütahya. The relationships between variables were tested using the structural equation model. As a result of the research, it was found that only food quality had a significant effect on both perceived value and customer satisfaction, whereas physical quality and service quality only had a significant effect on customer satisfaction. In addition, it was found that customer satisfaction and perceived value are important determinants of customer loyalty.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Sonuçların tamamını görmek için Asos İndeks'e üye bir üniversite ağından erişim sağlamalısınız. Kurumunuzun üye olması veya kurumunuza ücretsiz deneme erişimi sağlanması için Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı ile iletişim kurabilirsiniz.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2019, title={YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNDE FİZİKSEL ORTAM KALİTESİ, YİYECEK KALİTESİ VE SERVİS KALİTESİNİN ALGILANAN DEĞER, MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ VE MÜŞTERİ BAĞLILIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ}, volume={22}, number={375–406}, publisher={Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, author={S.süreyya BENGÜL,Ömer Zafer GÜVEN}, year={2019} }
APA
KOPYALA
S.süreyya BENGÜL,Ömer Zafer GÜVEN. (2019). YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNDE FİZİKSEL ORTAM KALİTESİ, YİYECEK KALİTESİ VE SERVİS KALİTESİNİN ALGILANAN DEĞER, MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ VE MÜŞTERİ BAĞLILIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ (Vol. 22). Vol. 22. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
MLA
KOPYALA
S.süreyya BENGÜL,Ömer Zafer GÜVEN. YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNDE FİZİKSEL ORTAM KALİTESİ, YİYECEK KALİTESİ VE SERVİS KALİTESİNİN ALGILANAN DEĞER, MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ VE MÜŞTERİ BAĞLILIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. no. 375–406, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2019.