Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

LÜKS ÜRÜNDE MUTLULUK ARAMA MOTİVASYONU VE LÜKS ÜRÜN SATIN ALMA NİYETİ: TÜKETİCİ SOSYAL UYUMU VE CİNSİYETİN DÜZENLEYİCİ ROLÜ

Yazarlar: Emrah TOKGÖZ

Cilt 23 , Sayı 43 , 2020 , Sayfalar -

Konular:İşletme

DOI:10.31795/baunsobed.672289

Anahtar Kelimeler:Lüks Üründe Mutluluk Arama Motivasyonu,Lüks Ürün Satın Alma Niyeti,Tüketicinin Sosyal Uyumu,PROCESS Makro Model

Özet: Tüketiciler için lüks ürün satın almanın, mutluluğu yakalamada önemli bir bireysel motivasyon olduğu ileri sürülmektedir. Tüketici satın alma kararları verirken çevresindeki insanlardan etkilenebilir. Bu davranışsal etkinin altında yatan temel neden tüketici sosyal uyumu olarak tanımlanmaktadır. Tüketici sosyal uyumunun şiddeti cinsiyet açısından farklılık gösterebilir. Araştırmanın amacı, lüks üründe mutluluk arama motivasyonu ile lüks ürün satın alma niyeti arasındaki ilişkide, tüketici sosyal uyumu ve cinsiyetin düzenleyici rolünün belirlenmesidir. Oluşturulan anket 422 katılımcıya uygulanmıştır. Araştırmada, SPSS programına yüklenerek kullanılan, PROCESS Makro yazılımı düzenleyici analizi yapılmasına yardımcı olmuştur. Sonuçlara göre lüks üründe mutluluk arama motivasyonunun lüks ürün satın alma niyeti üzerindeki etkisi sosyal uyumu yüksek olan tüketicilerde daha fazla etkilidir. Bu etkinin, sosyal uyumu yüksek olan kadın tüketicilerde daha güçlü olduğu anlaşılmıştır.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={LÜKS ÜRÜNDE MUTLULUK ARAMA MOTİVASYONU VE LÜKS ÜRÜN SATIN ALMA NİYETİ: TÜKETİCİ SOSYAL UYUMU VE CİNSİYETİN DÜZENLEYİCİ ROLÜ}, volume={23}, number={0}, publisher={Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi}, author={Emrah TOKGÖZ}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Emrah TOKGÖZ. (2020). LÜKS ÜRÜNDE MUTLULUK ARAMA MOTİVASYONU VE LÜKS ÜRÜN SATIN ALMA NİYETİ: TÜKETİCİ SOSYAL UYUMU VE CİNSİYETİN DÜZENLEYİCİ ROLÜ (Vol. 23). Vol. 23. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.
MLA
KOPYALA
Emrah TOKGÖZ. LÜKS ÜRÜNDE MUTLULUK ARAMA MOTİVASYONU VE LÜKS ÜRÜN SATIN ALMA NİYETİ: TÜKETİCİ SOSYAL UYUMU VE CİNSİYETİN DÜZENLEYİCİ ROLÜ. no. 0, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2020.