Ekonomi İşletme ve Yönetim Dergisi
Yazarlar: Zehra TAN, Merve ŞENER, Dilara BUHARALI
Konular:İşletme
Anahtar Kelimeler:Yaratıcılık,Bireysel Yaratıcılık,Organizasyon,Öğrenorganizasyonlar
Özet: Bu çalışmanın amacı, hizmet sektörü çalışanlarının bireysel yaratıcılıklarının öğrenen organizasyon boyutları olan kişisel ustalık, zihni modeller, paylaşılan vizyon, sistem düşüncesi ve takım halinde öğrenme üzerindeki etkisini ölçmektir. Bu amaç kapsamında, Karabük’te 18-31 yaş aralığınınyoğun olduğu bölgedeki 138 hizmet sektörü çalışanından anket yöntemi ile veriler toplanmıştır. Hipotezleri test etmek amacıyla regresyon analizi uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda bireysel yaratıcılığın öğrenen organizasyon boyutları olan kişisel ustalık, zihni modeller, paylaşılan vizyon, sistem düşüncesi ve takım halinde öğrenme ile anlamlı bir ilişkisi olduğu bulunmuştur. Bu sonuçtan hareketle bireylerin yaratıcılığını ortaya çıkarmaya yönelik uygulamaların öğrenen organizasyonların sürekliliği için oldukça gerekli olduğu söylenebilir.