Ekonomi İşletme ve Yönetim Dergisi

Ekonomi İşletme ve Yönetim Dergisi

Bireysel Yaratıcılık ve Öğrenen Organizasyon Disiplinleri Arasındaki İlişki

Yazarlar: Zehra TAN, Merve ŞENER, Dilara BUHARALI

Cilt 4 , Sayı 1 , 2020 , Sayfalar 87 - 109

Konular:İşletme

Anahtar Kelimeler:Yaratıcılık,Bireysel Yaratıcılık,Organizasyon,Öğrenorganizasyonlar

Özet: Bu çalışmanın amacı, hizmet sektörü çalışanlarının bireysel yaratıcılıklarının öğrenen organizasyon boyutları olan kişisel ustalık, zihni modeller, paylaşılan vizyon, sistem düşüncesi ve takım halinde öğrenme üzerindeki etkisini ölçmektir. Bu amaç kapsamında, Karabük’te 18-31 yaş aralığınınyoğun olduğu bölgedeki 138 hizmet sektörü çalışanından anket yöntemi ile veriler toplanmıştır. Hipotezleri test etmek amacıyla regresyon analizi uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda bireysel yaratıcılığın öğrenen organizasyon boyutları olan kişisel ustalık, zihni modeller, paylaşılan vizyon, sistem düşüncesi ve takım halinde öğrenme ile anlamlı bir ilişkisi olduğu bulunmuştur. Bu sonuçtan hareketle bireylerin yaratıcılığını ortaya çıkarmaya yönelik uygulamaların öğrenen organizasyonların sürekliliği için oldukça gerekli olduğu söylenebilir.


ATIFLAR
Atıf Yapan Eserler
Henüz Atıf Yapılmamıştır

KAYNAK GÖSTER
BibTex
KOPYALA
@article{2020, title={Bireysel Yaratıcılık ve Öğrenen Organizasyon Disiplinleri Arasındaki İlişki}, volume={4}, number={87–109}, publisher={Ekonomi İşletme ve Yönetim Dergisi}, author={Zehra TAN,Merve ŞENER,Dilara BUHARALI}, year={2020} }
APA
KOPYALA
Zehra TAN,Merve ŞENER,Dilara BUHARALI. (2020). Bireysel Yaratıcılık ve Öğrenen Organizasyon Disiplinleri Arasındaki İlişki (Vol. 4). Vol. 4. Ekonomi İşletme ve Yönetim Dergisi.
MLA
KOPYALA
Zehra TAN,Merve ŞENER,Dilara BUHARALI. Bireysel Yaratıcılık ve Öğrenen Organizasyon Disiplinleri Arasındaki İlişki. no. 87–109, Ekonomi İşletme ve Yönetim Dergisi, 2020.