Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi
Yazarlar: Hasan AYDEMİR, Yalçın KARALI
Konular:Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Anahtar Kelimeler:Sınıf Öğretmeni Adayı,ÖğretBecerileri,ÖğrenBecerileri,21. Yüzyıl Becerileri
Özet: Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının 21. yüzyıl öğreten becerileri ile öğrenen becerileri arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmaktır. Alternatif bilişsel özellikler, kültürel ve sosyal değerlerde yaşanan değişim, öğretme ve öğrenmeye yönelik beklentiler yeni bin yılın öğrenen becerileri olarak; öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştırma ve yaratıcılığını teşvik etme, dijital çağa uygun öğrenme ortamları ve değerlendirme etkinlikleri tasarımlama ve geliştirme, dijital çağda çalışma ve öğrenme konusunda model olma, dijital vatandaşlıkta model olma, mesleki gelişim ve liderlik etkinliklerine katılma ise öğreten becerileri olarak nitelendirilmektedir. Bu araştırma Göksün (2016) tarafından geliştirilen öğreten ve öğrenen becerileri ölçeklerinin alt boyutlarının arasındaki olası ilişkilerin incelendiği korelasyonel bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği programı öğrencileri oluşturmaktadır. Evrenin tümüne ulaşılması amaçlanmıştır. Verilerin analizinde kısmi korelasyon kullanılmıştır. Sonuçların öğretmen yetiştirme alanına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.