Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi
Yazarlar: Hanife DURGUN, Edanur UZUNSOY, Aybüke TÜMER, Kardelen HUYSUZ
Konular:Hemşirelik
Anahtar Kelimeler:Kültürlerarası duyarlılık,Dünya vatandaşlığı,Hemşirelik öğrencileri
Özet: Amaç: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin kültürlerarası duyarlılıkları ile dünya vatandaşlığı için karakter ve değerler algılarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı ve kesitsel türde yapıldı. Yöntem: Araştırmanın evrenini, bir kamu üniversitesi sağlık bilimleri fakültesi hemşirelik bölümünde 2018-2019 eğitim- öğretim yılında öğrenim gören toplam 404 öğrenci, örneklemini ise çalışmaya katılmayı kabul eden 318 öğrenci oluşturdu. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği ve Dünya Vatandaşlığı için Karakter ve Değerler Ölçeği kullanıldı. Çalışmada elde edilen bulgular, pearson korelasyon analizi, bağımsız t testi ve Anova testleri kullanılarak ve p<0.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirilerek analiz edildi. Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin yaş ortalamasının 20.17±1.61 ve % 74.8’nin kadın olduğu saptandı. Öğrencilerin Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği puan ortalamasının 87.57±9.48, Dünya Vatandaşlığı için Karakter ve Değerler Ölçeği puan ortalamasının ise 49.31±6.78 olduğu belirlendi. Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği ile Dünya Vatandaşlığı için Karakter ve Değerler Ölçeği puanları arasında pozitif yönde, istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunduğu ancak bu ilişkinin zayıf düzeyde olduğu saptandı (r:0.139, p:0.013; p<0.05). Sonuç: Bu sonuçlar doğrultusunda, öğrencilerin kültürlerarası duyarlılıklarının orta düzeyde olduğu, dünya vatandaşlığı için karakter ve değerler algılarının yüksek düzeyde olduğu görülmektedir. Hemşirelik öğrencilerinde kültürlerarası duyarlılık ve dünya vatandaşlığı için karakter ve değerler algılarını etkileyen etmenler söz konusudur. Öğrencilerin kültürlerarası duyarlıklarını ve dünya vatandaşlığı için karakter ve değerler algılarını arttırmak için farkındalık oluşturulmalıdır.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.