Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi
Yazarlar: Nurgül BÖLÜKBAŞ, Hatice Nur NEFES
Konular:Hemşirelik
Anahtar Kelimeler:Sosyal ağ siteleri,Iletişim becerileri,Hemşirelik öğrencileri,Internet kullanımı
Özet: Amaç: Bu çalışmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin sosyal ağ sitelerini kullanma amaçları ile iletişim becerileri arasındaki ilişkiyi tanımlamaktır. Yöntem: Çalışmanın evrenini bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik bölümünde 2016-2017 eğitim-öğretim yılında kayıtlı 421 öğrenci, örneklemi ise evreni bilinen örneklem hesaplama formülü (%95 güven aralığı, %5 hata payı) kullanılarak belirlenen 230 öğrenci oluşturdu. Çalışmada İletişim Becerileri Ölçeği ve Sosyal Ağ Sitelerini Kullanma Amacı Ölçeği kullanıldı. Ölçeklerin sırasıyla Cronbach alfa geçerliliği .83 ve .92 olarak belirtilmiştir. Verilerin istatistiksel değerlendirmesinde SPSS 23.0 paket programı kullanıldı. İstatistiksel yöntem olarak tanımlayıcı istatistikler, One-Way Anova ve Pearson Korelasyon testleri yapıldı. Bulgular: Öğrencilerin %47.8’i 20-22 yaş grubunda, %77’si kız öğrenci, % 31.3’ü son sınıf ve % 26.1’i üçüncü sınıftadır. Öğrencilerin Sosyal Ağ Sitelerini Kullanım Ölçeği puan ortalamaları 44.26±10.40, İletişim Becerileri Ölçeği puan ortalamaları 117.31±17.77 olarak belirlendi. Öğrencilerin iletişim becerileri ölçeği duygusal iletişim alt boyut puanı ile sosyal ağ sitelerini kullanım ölçeği sosyal etkileşim-iletişim alt boyut puanı arasında pozitif yönde çok zayıf ilişki olduğu saptandı (r =.146). Sonuç: Hemşirelik öğrencilerin iletişim becerileri orta düzeyde, sosyal ağ kullanım durumları ise orta düzeyin üzerinde bulundu. Ancak İletişim Becerileri Ölçeği ve Sosyal Ağ Sitelerini Kullanım Ölçeği arasında anlamlı bir ilişki saptanmadı.