Etnomüzikoloji Dergisi
Yazarlar: Fırat KUTLUK, Zeiha YİĞİT
Konular:Kültürel Çalışmalar
Anahtar Kelimeler:Yeni Angara Müziği,Konsomatris,Kamusal Senaryo
Özet: ‘Yeni Angara Müziği’ olarak nitelendirebileceğimiz bu türün şarkı sözle- rinde, müzik videolarında ve canlı performans mekânı olan pavyonlarda karşımıza sürekli ‘kadın’ ve ‘kadına dair’ atıflar çıkmaktadır. Erkek egemen bir mekân olan pavyonda, kadının performansı erkeğin tahakkümü altın- dadır, ancak ‘Yeni Angara Müziği’ bu tahakküme rağmen ‘kadın’ olmadan ve ‘kadın’ müziğe zil ile eşlik etmeden başlamamaktadır. Hem bedensel hem de müziksel olarak kadın pavyonun ve performansın odak noktasıdır. Bu bağlamda müzik performansının gerçekleşebilmesi için kadın, erkeğin ‘kamusal senaryosu’ altında taktik ve stratejiler geliştirmektedir. Çalışma, Yeni Angara Müziği ve pavyon kültürü içerisinde konumlanan kadının ge- liştirdiği taktik ve stratejileri gizli senaryo ve altpolitika kavramlarıyla açık- lamaya çalışacaktır. Dışarıdan bakıldığında ‘Yeni Angara Müziği’ ve pav- yon kültürü erkek egemen görünebilmektedir. İçeride ise kadın ve erkeğin karşılıklı rıza ve direnişleri söz konusu olmaktadır. Bu bağlamda pavyonda azınlık olan kadın, altpolitikası ile bazen çoğunluğa tahakküm edebilmek- tedir. Bu çalışmanın amacı Yeni Angara Oyun Havalarında kadının rolünü etnomüzikolojinin araştırma teknikleri olan gözlem ve görüşme ile analiz etmektir.
Dergi editörleri editör girişini kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Editör girişi için tıklayınız.